Dies ist das technische Support-Forum für WPML - das mehrsprachige WordPress-Plugin.

Mitlesen können alle, doch nur WPML-Kunden können hier Fragen veröffentlichen. Das WPML-Team beantwortet Anfragen im Forum an 6 Tagen pro Woche, 22 Stunden am Tag.

Our next available supporter will start replying to tickets in about 5.89 hours from now. Thank you for your understanding.

This thread is resolved. Here is a description of the problem and solution.

Problem: Using Avada theme, the layout in English and Italian are completely different than the original in German.

Solution: In Avada theme you can translate theme options by switching different language using the Language Switcher in the top of the WP Admin panel. Please make sure same theme options are selected also in Italian and English language. If you want to apply same styling in all languages then select ‘All Language’ options from wp admin language switcher then save theme options.

Once you've selected ‘All Languages’ option from the dropdown, the theme options for all the languages will be replaced by the default language you have set in WPML options. Once you make changes to any theme option, that change will be applied on all WPML languages.

Relevant Documentation: https://theme-fusion.com/documentation/avada/knowledgebase/how-to-set-different-theme-options-with-wpml/

Schlagwörter: 

This topic contains 2 Antworten, has 2 Teilnehmer.

Last updated by berndG-5 vor 5 Monate, 1 Woche.

Assigned support staff: Noman.

Author Artikel
Mai 6, 2019 um 11:30 am #3747725

berndG-5

Ich versuche: Eine Seite von Deutsch nach Englisch & Italienisch zu übersetzen.

URL der/meiner Website, auf der das Problem auftritt: hidden link

Erwartet hatte ich zu sehen: Eine Kopie/Übernahme meiner Theme Einstellungen auf dieser Seite (Schriftart, Header, Hintergrundfarbe,...)

Stattdessen bekam ich: Sobald ich eine Übersetzung erstelle (egal ob Duplikat oder Übersetzen) und egal welche Einstellungen ich auswähle, es erscheint immer das Layout in Englisch und Italienisch komplett anders als im Original in Deutsch.

Mai 6, 2019 um 11:39 am #3747949

Noman
Supporter

Languages: Englisch (English )

Timezone: Asia/Karachi (GMT+05:00)

Hi,

Thank you for contacting WPML support. I am going to reply this in English, if you still need German support please let me know.

I see you are using Avada theme, In this theme you can translate theme options by switching different language using the Language Switcher in the top of the WP Admin panel. Please make sure same theme options are selected also in Italian and English language. If you want to apply same styling in all languages then select ‘All Language’ options from wp admin language switcher then save theme options.

Once you've selected ‘All Languages’ option from the dropdown, the theme options for all the languages will be replaced by the default language you have set in WPML options. Once you make changes to any theme option, that change will be applied on all WPML languages.

Here is doc for more details:
hidden link

Please let me know if this resolves your issue or you need further assistance with this issue.

Thank you

Mai 6, 2019 um 11:47 am #3747999

berndG-5

My issue is resolved now. Thank you!