Dies ist das technische Support-Forum für WPML - das mehrsprachige WordPress-Plugin.

Mitlesen können alle, doch nur WPML-Kunden können hier Fragen veröffentlichen. Das WPML-Team beantwortet Anfragen im Forum an 6 Tagen pro Woche, 22 Stunden am Tag.

This thread is resolved. Here is a description of the problem and solution.

Problem: How can I fully delete WPML from a site?

Solution: If there were no translations completed, then you can use the Reset option. That will remove all WPML tables from the database. Then, remove all of the plugins from the site.

In your http://www.wpml.org/account/sites, remove the site domain. You will then free up one of the spots and you can use it for another client or site.

If there was any content translated, I suggest first deleting the pages/posts/media before disabling WPML and then resetting.

This topic contains 4 Antworten, has 3 Teilnehmer.

Last updated by steibD vor 1 Monat.

Assigned support staff: Lauren.

Author Artikel
September 8, 2019 um 9:17 am #4531005

steibD

The indicated customer has informed me that he now wants to completely refrain from overwriting. I already had all the plugins from WPML installed, but no translations were ever made.
How do I proceed? Can I delete the page under> Accounts> Websites? And then do I have another page at WPML for which I can use the conversion?
And on the side of the customer in the dashboard of WordPress, I then uninstall all specified plugins of WPML - is this correct?
Thank you and best regards Diana

September 9, 2019 um 9:01 am #4534967

Bobby
Supporter

Languages: Englisch (English )

Timezone: America/Los_Angeles (GMT-07:00)

Hello,

to better understand are you looking to uninstall WPML and all its work from the site ?

if yes then you can RESET WPML from within WPML->Support->Troubleshooting->RESET WPML

NOTE: reset will completely remove wpml and all its work from the site

September 12, 2019 um 5:50 am #4558509

steibD

Hallo,
nun ersuche ich mein Anliegen mal auf Deutsch auszudrücken, vielleicht ist es dann besser verständlich.
Ich habe für einen Kunden vor einem Jahr eine Lizenz für WPML beantragt: "david-woodarts.com" (siehe Screenshot Accounts) . Ich habe zwar alle Plugins installiert, doch der Kunde hat mir nie Übersetzungen geliefert. Nun hat er mir mitgeteilt, dass er zum jetzigen Zeitpunkt keine Übersetzung der Seite wünsche.
Wie gehe ich nun vor?
- Soll ich nun im Dashboard seiner WordPress Seite alle WPML Plugins deinstallieren? Reicht dies aus um die Übersetzung zu entfernen?
- Was mache ich bei meinen Accounts >Sites unter WPML? Soll oder kann ich hier bei der angegebenen Website david-woodarts.com auf den Papierkorb klicken und entferne ich damit diese Seite aus meinen verfügbaren Lizenzen?
- Nach erfolgreicher Löschung der Übersetzungsdienste für "david-woodarts.com", steht mir dann in meinem Paket wieder eine freie Lizenz zur Verfügung, die ich dann eventuell für einen anderen Kunden nutzen kann?

Bitte helfen Sie mir bei der Vorgehensweise.
Vielen Dank und VG Diana

September 12, 2019 um 4:51 pm #4563537

Lauren
Supporter

Languages: Englisch (English )

Timezone: America/New_York (GMT-04:00)

Bobby is off for a few days, so I am stepping in to help out. I will need to continue in English, if that is okay. From what I understand you had set up WPML for a client and now you want to remove it from the site.

If there were no translations completed, then you can use the Reset option as Bobby mentioned previously. That will remove all WPML tables from the database. Then, remove all of the plugins from the site.

Lastly, in your http://www.wpml.org/account/sites, remove the site domain. You will then free up one of the spots and you can use it for another client or site.

If there was any content translated, I suggest first deleting the pages/posts/media before disabling WPML and then resetting.

Please let me know if you need any further assistance and I will be happy to help.

September 13, 2019 um 6:29 am #4565845

steibD

My issue is resolved now. Thank you!