Dies ist das technische Support-Forum für WPML - das mehrsprachige WordPress-Plugin.

Mitlesen können alle, doch nur WPML-Kunden können hier Fragen veröffentlichen. Das WPML-Team beantwortet Anfragen im Forum an 6 Tagen pro Woche, 22 Stunden am Tag.

Our next available supporter will start replying to tickets in about 0.42 hours from now. Thank you for your understanding.

This topic contains 20 Antworten, has 3 Teilnehmer.

Last updated by Marcel vor 3 Monate, 2 Wochen.

Assigned support staff: Marcel.

Autor Beiträge
Juli 31, 2019 um 8:28 am #4312885

Amit
Supporter

Hi Frank,

My name is Amit and I am the WPML support manager. I hope it's OK that I am writing in English (we can also communicate in Spanish if you prefer to).

Marcel updated me on the issue you reported. I understand that you have had some custom code added to your site so some issues with Web 2.0 Directory plugin would be fixed and that now after plugin updates that custom work stopped working, I hope that is a fair summary of what's happening.

The way we can help in this case is to look at what is wrong between WPML and that plugin and then contact the plugin author (if needed) with suggested fixes. This process tends to take some time since they are a bit more complex and do not rely only on us. What we can not do is support custom code meant to fix compatibility issues nor support outdated plugin versions (not ours nor by the 3rd party).

I hope that makes sense please let me know what you think.

Juli 31, 2019 um 11:52 am #4314051

Marcel
Supporter

Languages: Englisch (English ) Deutsch (Deutsch )

Timezone: Europe/Madrid (GMT+01:00)

(Internal Status Change)

Juli 31, 2019 um 3:28 pm #4316029

frankN-12

Hello, first i did not get an info that you wrote something, only Marcels status update i got...ok, i sent you in detail the error message from ur plugin after i activated the new web2 version i use version 2.0.7...i think its no need to buy newest version, but i also can see that the aithir has a lot of problems with you and he told me i shall i shall use poedit....so since years he has this problems with WPML....again, when i change back to version 1.9.7 works fine, when i use newer version it works few minutes and changes again....i wrote all, i dont repeat...if you need translation, please ask MArcel to assist....check the error message and again, i have testpage to test in real configuration...same config than with 1.9.7 and this version runs 1a on viva-lacosta-com....let me know what you can do without forcing me to buy newst version....new version maybe has other problems (like you can see in support requests), so it should run..again, ir runs 2-5 minutes 1a and than redirects to home page when i change from english to german..somerwhere WPML doesnt save that the translation for the single listing pages exist...same now with categories....and i also disabled all mod_sec on server to be sure there is also no conflict....in the past i couldnt save pages and this was a sec_mod issue serverside spam secure....anyway, let me know what you can see on my testpage and the error code i sent to you...thanks a lot, Frank ----and by the way, version 1.9.7 runs now sonce years, also all versions before ran fine, so if i want version 2.0.7 i can expect that it works also for the next years....no one can force me to buy every year a new car for example...thanks

August 1, 2019 um 4:39 pm #4324203

Marcel
Supporter

Hallo Frank,

da Sie sagen, dass es auf der Produktseite funktioniert, würde ich gerne beide Seiten direkt miteinander vergleichen.

Können Sie mir ggf. ein Duplicator Paket Ihrer Live Seite zukommen lassen? Dann überprüfe ich diese mit Ihrer Testumgebung. So können wir ggf. den Unterschied feststellen, warum es auf der Liveseite funktioniert.

Bitte um Info

https://wpml.org/de/faq/so-senden-sie-supportern-eine-kopie-ihrer-seite/

Freundliche Grüße
Marcel

August 2, 2019 um 11:18 am #4329323

frankN-12

Hallo Marcel,

kann ich versuchen, ge mir aber was Zeit, hab einiges zu tun...und noch zu Amit, der custom code, wie er ihn nennt, ist nicht auf meiner testseite, also ich weiß nicht ob ich mir falsch ausdrücke, aber es sollte doch verständlich sein das wir hier nicht von einen custom code reden der nun kein effekt mehr haben soll, der custom code ist der folgende, der hot aber nur den slug business-directory raus, weil es damals nach update auf 1.9.7 trotz abschalten im plugin und bei WPML immer wieder den slug in die URL reindrückte, da konntet ihr nicht helfen und author war auch nicht in der lage.....das ist eine vollkommen andere sache wie heute...und nochmal, geht auf meine tstseite, schaltet wpml ab und wieder an, da könnt ihr sehen das es im normalfall einige minuten geht, dann wieder nicht....aktiviere ich dann aus spaßß alte version, gehts perfekt....auch löschen von alte version brachte nix....und nochmal, ich hab fehlercode gesendet, der ist von euren plugin....ok, wollt ihr nochmal den zugang zur testseite, auf der lveseite, wie ihr es nun nennt, ist version 1.9.7 drauf, da geht keiner ran bis alles auf testseite rennt, dazu ist sie ja da....ich kann euch aber die duplicator dateien in ordner auf meine seite legen, dort könnt ihr die dann runterladen, denke sollte gehen....ich versuche es übers wochenende zu erledigen und gebe bescheid....besten dank auch ich denke wir finden das schon...ich vermute WPML erkennt bei sprachwechsel von englisch zu deutsch auf einmal nicht das eine übersetzung zur kategorie und einzellisting vorhanden ist, obwohl alles übersetzt ist und die links beim hovern stimmen.....ich weiß aber nicht wo ich das suchen soll....auch wenn ich wpml suchen lasse, findet 1903 einträge und am ende steht 0 geändert....spielt es mal durch wie von anfang an beschrieben, eventuell kommt ihr ja dahinter.....

August 2, 2019 um 11:57 am #4329733

Marcel
Supporter

Hallo Frank,

kein Problem, senden Sie mir bitte einfach das Duplicator File, wenn Sie so weit sind. Die nächste Antwort ist dafür als privat markiert.

Freundliche Grüße
Marcel

Das Thema „[Geschlossen] Sprachauswahl linkt zur Startseite“ ist für neue Antworten geschlossen.