Dies ist das technische Support-Forum für WPML - das mehrsprachige WordPress-Plugin.

Mitlesen können alle, doch nur WPML-Kunden können hier Fragen veröffentlichen. Das WPML-Team beantwortet Anfragen im Forum an 6 Tagen pro Woche, 22 Stunden am Tag.

Our next available supporter will start replying to tickets in about 8.38 hours from now. Thank you for your understanding.

This topic contains 1 Antwort, has 2 Teilnehmer.

Last updated by Diego Pereira vor 1 Monat, 3 Wochen.

Assigned support staff: Diego Pereira.

Author Artikel
August 21, 2019 um 12:18 pm #4431183

jonasN-10

Wertes WMPL Support Team

Ich möchte gerne unsere Homepage übersetzen und bin ein WP Anfänger. WPML habe ich bereits installiert und eine einzelne Seite zu testzwecken übersetzt. Nun schaffe ich es nicht, den Sprachumschalter im Menu anzeigen zu lassen. Was habe ich vergessen oder falsch gemacht?

Vielen Dank für eure Hilfe.

Mfg Jonas Nowka

August 22, 2019 um 1:12 pm #4439597

Diego Pereira
Supporter

Languages: Englisch (English ) Spanisch (Español ) Portugiesisch, Brasilien (Português )

Timezone: America/Sao_Paulo (GMT-03:00)

Hallo @jonasn-10, welcome to the WPML support Forum!

It's ok if we continue this ticket in english? If not, please let know and I will forward to another supporter.

You need to create a WP menu on Appearance > Menus. After that, you can add a lanugage switcher to this new menu on WPML > Languages > Menu language switcher. Please take a look at this link for more details: https://wpml.org/documentation/getting-started-guide/language-setup/language-switcher-options/

Please note that the flags will only be displayed if the page is already translated to the secondary languages.

Please let me know if it worked for you.

All the best,
Diego