Dies ist das technische Support-Forum für WPML - das mehrsprachige WordPress-Plugin.

Mitlesen können alle, doch nur WPML-Kunden können hier Fragen veröffentlichen. Das WPML-Team beantwortet Anfragen im Forum an 6 Tagen pro Woche, 22 Stunden am Tag.

Heute stehen keine Supporter zur Arbeit im German-Forum zur Verfügung. Sie können gern Tickets erstellen, die wir bearbeiten werden, sobald wir online sind. Vielen Dank für Ihr Verständnis.

This topic contains 2 Antworten, has 2 Teilnehmer.

Last updated by sebastianK-62 vor 1 Monat, 3 Wochen.

Assigned support staff: Bruno Kos.

Autor Beiträge
August 20, 2019 um 12:59 pm

sebastianK-62

Ich versuche: WPML zu aktivieren

URL der/meiner Website, auf der das Problem auftritt: hidden link

Erwartet hatte ich zu sehen: WPML wurde aktiviert

Stattdessen bekam ich: Error 500 und weißer Bildschirm

Die Website wurde in einer Entwicklungsumgebung aufgebaut und nun umgezogen. In der neuen Umgebung kommt es zu einem Error 500 wenn WPML aktiviert wird.
PHP Memory Limit wurde bereits auf 265MB erhöht.

Achtung: beim duplicator export konnte wpml nicht mit exportiert werden. (filter)

August 22, 2019 um 9:36 am #4438033

Bruno Kos
Supporter

Languages: Englisch (English )

Timezone: Europe/Zagreb (GMT+02:00)

Hi,

Thank you for contacting WPML support!

I hope you don't mind if I answer in English - if you prefer a German supporter, let me know, but many (almost all) of our German supporters are on vacation this week so I am stepping in.

I've used hidden link to translate you issue (I also speak some German, but not enough to give grammatically correct answer).

Error 500 means that there is some issue with the site, but which is happening before WordPress is able to load it, hence stopping the site execution at the server level.

Therefore, may I ask you to following:
1) try activating the plugin
2) reach out to your hosting support to send you the latest lines from server debug log, because this information will tell us what is behind the scenes, what exactly is triggering the fatal error.

Let me know how it goes!

Regards,
Bruno Kos

August 25, 2019 um 6:17 pm #4454957

sebastianK-62

My issue is resolved now. Thank you!

Upgraded the server.