Este es el foro de soporte técnico de WPML, el plugin multilingüe de WordPress.

Todas las personas pueden leerlo pero solo los clientes de WPML pueden ingresar comentarios. El equipo de WPML responde en el foro 6 días a la semana, durante 22 horas por día.

Our next available supporter will start replying to tickets in about 5.45 hours from now. Thank you for your understanding.

Etiquetado: 

This topic contains 3 respuestas, has 2 mensajes.

Last updated by Noman hace 6 meses, 2 semanas.

Assigned support staff: Noman.

Autor Publicaciones
abril 9, 2019 a las 10:34 am #3565465

ainaraM

Estoy tratando de: escribir una entrada en mi blog y me da error 500. Desués de desactivar todos los plugins uno a uno he llegado a la conclusión que es el pluguin de WPML(WPML Translation Management) el que no deja que mi admin del blog funcione correctamente.

Desde mi hosting me han aumentado la memoria de tu hosting por si podia ser ese problema pero continua el problema

max_execution_time = 300
max_input_time = 300
memory_limit = 512M
suhosin.memory_limit = 512M

También tengo todos los plugins y el wordpress actualizado, y persiste.

URL de (mi) sitio web donde aparece el problema: hidden link

Os adjunto una pantalla donde me da error algunos plugins ahora que he hecho a actualización del nuevo wordpress.

Que puede ser? Podéis ayudarme? Necesito poder escribir entradas en miblgo en ambos idiomas.

Gracias!

abril 9, 2019 a las 11:13 am #3565941

Noman
Supporter

Languages: Inglés (English )

Timezone: Asia/Karachi (GMT+05:00)

Hi,

Thank you for contacting WPML Support. I am going to reply this in English, if you still need Spanish support please let me know.

1-- I have noticed that your website’s WP Memory Limit is 96MB. The WP memory limit needs to be increased, it's different than php memory. PHP memory is fine but WordPress uses 96Mb as default in your site. Minimum requirements for WPML are 128Mb: https://wpml.org/home/minimum-requirements/

Please add this to the top of wp-config.php to increase WP memory:

/* WP Memory Limit */
define('WP_MEMORY_LIMIT', '512M');
define( 'WP_MAX_MEMORY_LIMIT', '512M' );

2-- I noticed you are using an older version of WPML plugins in your site, could you please delete and install updated WPML plugin manually?

To do a manual update please follow these steps:

1. Please take your full site backup.

2. Deactivate the existing WPML plugin.

3. Delete the plugin files – this does not delete your translations. You will simply delete the plugin files from your "wp-content/plugins" folder, NOT the database records.

4. Download the updated plugins from our servers (https://wpml.org/account/downloads/) and upload them to the plugin directory.

5. Activate the WPML plugin and add-ons.

3-- Please delete all sort of caches on your site / server cache / plugin cache (WP Fastest Cache) / CDN cache (if any), clear browser cache and then check the page. I would suggest to disable WP Fastest Cache plugin temporarily.

Please let me know if this resolves your issue or you need further assistance.

Thank you

abril 9, 2019 a las 11:51 am #3566421

ainaraM

Hi Noman,

thanks a lot for your help. I have changed the plugins and now it's working perfectly! 🙂

Regarding this:Please add this to the top of wp-config.php to increase WP memory:

1
2
3
/* WP Memory Limit */
define('WP_MEMORY_LIMIT', '512M');
define( 'WP_MAX_MEMORY_LIMIT', '512M' );

I can't find the wp-config.php

Is it important for my site to be changed?

Thanks

abril 9, 2019 a las 12:26 pm #3566791

Noman
Supporter

Languages: Inglés (English )

Timezone: Asia/Karachi (GMT+05:00)

Hi,

Glad to hear your issue is resolved. To fulfill minimum requirements of WPML it’s good to increase WP Memory and wp-config.php file is usually located in the root folder of your website with other folders like /wp-content/ as you can see in attached screenshot.

You can check the updated WP Memory Limit value from WPML >> Support in the Info section.

Thank you