Skip Navigation

Este es el foro de soporte técnico de WPML, el plugin multilingüe de WordPress.

Todas las personas pueden leerlo pero solo los clientes de WPML pueden ingresar comentarios. El equipo de WPML responde en los foros 6 días a la semana, 22 horas por día.

Our next available supporter will start replying to tickets in about 0.53 hours from now. Thank you for your understanding.

This topic contains 6 respuestas, has 3 mensajes.

Last updated by Andrés hace 5 años, 4 meses.

Assigned support staff: Andrés.

Autor Mensajes
febrero 24, 2016 a las 2:53 pm #822480

arantzazuL

I am trying to:

URL of (my) website where problem appears: hidden link

When installing the plugin tells me WPML configuration is damaged. The theme is Alice.

Thanks Regards

Captura de pantalla 2016-02-24 a las 15.52.27.png
febrero 24, 2016 a las 5:25 pm #822675

Otto
Supporter

Languages: Inglés (English ) Español (Español )

Timezone: America/Argentina/Buenos_Aires (GMT-03:00)

Hello,

Thank you for contacting the WPML support!

We have a procedure to fix this issue.

In order to do so - could you provide me with some more details:

1. Can you please tell me what's your default language installed and what are the active languages?

2. Can you please install this plugin https://wordpress.org/plugins/adminer/. Otherwise provide means to access to the database? This will help us fixing this problem.

3. I need to request temporary access (wp-admin and FTP) to your site in order to be of better help. You will find the needed fields for this below the comment area when you log in to leave your next reply. The information you will enter is private which means only you and I can see and have access to it.

** IMPORTANT **

- Please make a backup of site files and database before providing us access.

- If you do not see the wp-admin/FTP fields this means your post & website login details will be made PUBLIC. DO NOT post your website details unless you see the required wp-admin/FTP fields. If you do not, please ask me to enable the private box. The private box looks like this:

hidden link

Kind Regards,

Otto

marzo 16, 2016 a las 11:46 am #839152

arantzazuL

Hi again:

I deactivate the "WPML Translation Management" and it seems to work, i will try to translate some pages and i told you if is ok.

Best regards

marzo 16, 2016 a las 12:27 pm #839191

arantzazuL

Hello again. I translate a page from Spanish to Basque perfectly. The problem now is that the Spanish language does not appear as activated and does not appear in the selector header. a greeting

marzo 17, 2016 a las 7:36 am #839868

Andrés
Supporter

Languages: Inglés (English ) Español (Español ) Francés (Français )

Timezone: Europe/Paris (GMT+02:00)

Hola,

Soy Andrés del soporte de WPML y como Otto no está disponible me gustaría hacerme cargo de tu caso si estás de acuerdo.

Acabo de visitar tu sitio y tu lengua "Español" había sido desactivada. Una vez activada y después de limpiar el cache de WPML, puedo ver que tu página Servicios funciona correctamente.

¿Podrías verificar que es el caso?

Saludos,
Andrés

marzo 17, 2016 a las 8:23 am #839899

arantzazuL

Buenos días:

Muchas gracias por tu ayuda y sobre todo por la pronta resolución de mi problema. Una pregunta, una vez esté todo traducido en la página web, ¿cómo puedo hacer que el idioma que aparezca primero sea el euskera en este caso?

Un saludo

marzo 17, 2016 a las 8:58 am #839939

Andrés
Supporter

Languages: Inglés (English ) Español (Español ) Francés (Français )

Timezone: Europe/Paris (GMT+02:00)

Me alegra saber que efectivamente ha sido resuelto. Mira, para eso debes ir a WPML > Idiomas, y seleccionar el Euskera como lengua principal.

Saludos,
Andrés