Este es el foro de soporte técnico de WPML, el plugin multilingüe de WordPress.

Todas las personas pueden leerlo pero solo los clientes de WPML pueden ingresar comentarios. El equipo de WPML responde en el foro 6 días a la semana, durante 22 horas por día.

This topic contains 3 respuestas, has 2 mensajes.

Last updated by aliciaB hace 2 meses, 3 semanas.

Assigned support staff: Noman.

Autor Publicaciones
julio 24, 2019 a las 12:47 pm #4274479

aliciaB

Buenas tardes. He leído muchas entradas sobre esto, he seguido los pasos y no he sido capaz de traducir el logo principal de mi tema. He cambiado las cadenas de strings y parece como que la opción del tema se superpone sobre la traducción de string y el logo no se traduce.

Me podéis echar una mano? Gracias! El dominio es hidden link

julio 24, 2019 a las 1:34 pm #4275201

Noman
Supporter

Languages: Inglés (English )

Timezone: Asia/Karachi (GMT+05:00)

Hi,

Thank you for contacting WPML Support. I am going to reply this in English, if you still need Spanish support please let me know.

To take a closer look on this issue, please provide temporary access (WP-Admin and WPML Login info) to your site, so that I can look into your setup and debug the issue.

Your next answer will be private which means only you and I have access to it.

✙ I would additionally need your permission to de-activate and re-activate Plugins and the Theme, and to change configurations on the site. This is also a reason the backup is really important.

Thank you

julio 25, 2019 a las 10:43 am #4281819

Noman
Supporter

Languages: Inglés (English )

Timezone: Asia/Karachi (GMT+05:00)

Hi,

I have followed the below steps in order to translate logo:

- Enabled logo ID translation from WPML >> String Translations >> (at the bottom of page) “Translate texts in admin screens” >> the7dtchild > header-logo_regular > 1

- I had to switch the language of the logo ID by checking the box on the top left and set the default language of the string to Spanish.

- Added logo ID as translation from WPML >> String Translations as you can see in the attached screenshot.

Now it showing correct logo in each language.

Thank you

julio 25, 2019 a las 1:03 pm #4283349

aliciaB

My issue is resolved now. Thank you!