Este es el foro de soporte técnico de WPML, el plugin multilingüe de WordPress.

Todas las personas pueden leerlo pero solo los clientes de WPML pueden ingresar comentarios. El equipo de WPML responde en el foro 6 días a la semana, durante 22 horas por día.

This topic contains 3 respuestas, has 2 mensajes.

Last updated by Noman hace 6 meses, 3 semanas.

Assigned support staff: Noman.

Autor Mensajes
marzo 23, 2019 a las 4:33 pm #3446805

mariaC-6

Hola!

Me aparece el siguiente mensaje de error en la web de un cliente, una ecommerce con woocommerce multilenguaje: "We detected that the product_type field was set incorrectly for some product translations. This happened because the product_type taxonomy was translated. You can fix this in the WooCommerce Multilingual troubleshooting page". La web funciona correctamente y no deseo actualizar ni wordpress ni los plugins, para evitar complicaciones. Hay alguna fórmula fácil para eliminar dicho mensaje?

* Ya sincronicé los campos en troubleshooting page, pero el mensaje seguía apareciendo y para evitar posibles cambios indeseados volví a un backup previo que hice.

hidden link

* Por favor, avisadme antes de hacer cualquier cambio en la web, porque es una ecommerce y recibe reservas, así que tengo que hacer el backup en el momento.

Muchas gracias de antemano,

María.

marzo 24, 2019 a las 9:26 am #3448041

Noman
Supporter

Languages: Inglés (English )

Timezone: Asia/Karachi (GMT+05:00)

Hi,

Thank you for contacting WPML Support. I am going to reply this in English, if you still need Spanish support please let me know.

Could you please try below steps and let me know how it goes?

- Set the "product_type" taxonomy as not translatable (which is required)
- Run the scan available at the Woocommerce Multilingual troubleshooting page

- We have another user who was able to solve the same issue with above steps:
https://wpml.org/forums/topic/we-detected-that-the-product_type-field-was-set-incorrectly-for-some-product-tra-4/#post-2868778

Thank you

marzo 27, 2019 a las 3:57 pm #3473167

mariaC-6

Hello! Thank you and sorry for the delay. I think I was in Spanish support... But its ok, keep in English.

- Set the "product_type" taxonomy as not translatable (which is required) - can you please tell me where I have to do this?

Thank you and have a nice day 🙂

marzo 27, 2019 a las 4:43 pm #3473839

Noman
Supporter

Languages: Inglés (English )

Timezone: Asia/Karachi (GMT+05:00)

Hi,

You can set it as not translatable from WPML >> Settings >> Multilingual Content Setup > Taxonomies Translation as you can see in the attached screenshot.

Thank you

El debate ‘[Cerrado] We detected that the product_type field was set incorrectly…’ está cerrado y no admite más respuestas.