Please make sure to update to WPML 4.3.4 before reporting any issue

Hi, Amit here, I am the WPML Support Manager, our current ticket queue is high, update your WPML plugins and make sure you meet the minimal requirements for running WPML before reporting an issue please - many tickets are resolved doing that

Please look at our updated list of Known Issues and you can also use our support search to find helpful information and of course review our documentation before opening a ticket.

If you do need to open a ticket please make sure to provide us with all the needed information as described in this page

This is the technical support forum for WPML - the multilingual WordPress plugin.

Everyone can read, but only WPML clients can post here. WPML team is replying on the forum 6 days per week, 22 hours per day.

This topic contains 10 replies, has 2 voices.

Last updated by Marcel 1 month, 3 weeks ago.

Assigned support staff: Marcel.

Author Posts
September 12, 2019 at 10:17 am #4560065

svenH-27

Hello,
when I'm here: hidden link and click the language switcher I get to the homepage instead of hidden link.
What setting I have to modify that I can switch between the two sites without going back to the homepage?
On all the others sites, posts etc it works like expected.

Thanks,
Sven

September 12, 2019 at 3:20 pm #4562347

Marcel
Supporter

Languages: English (English ) German (Deutsch )

Timezone: Europe/Madrid (GMT+01:00)

Hi Sven,

Thank you for contacting WPML Support. I can reproduce the issue on your site.

#1 Please check under WPML -> Setting page -> Post Types Translation section if "Pages & Posts are translatable" (first radio button left).

#2 If this is OK I would need to request temporary access (WP-Admin and FTP) to your site
– preferably to a test site where the problem has been replicated if possible –
in order to be of better help and check if some configurations might need to be changed

Your next answer will be private, which means only you and I have access to it.

❌ Please backup your database and website ❌

✙ I would additionally need your permission to de-activate and re-activate Plugins and the Theme, and to change configurations on the site. This is also a reason the backup is really important.

Thank you

Best Marcel

September 16, 2019 at 10:18 am #4578779

Marcel
Supporter

Hallo Sven,

ja - gerne auch auf Deutsch 🙂

Ich habe die Einstellungen, sowie Theme/Plugins ohne Erfolg auf Konflikte überprüft. Können Sie bitte versuchen das Problem auf folgender isolierten Sandbox Umgebung nachzustellen hidden link ? Sie müssen dazu bitte das Theme hochladen und versuchen die Posts zu reproduzieren.

Bitte um Info, ob das Problem reproduzierbar ist.

Freundliche Grüße
Marcel

September 16, 2019 at 4:01 pm #4582449

svenH-27

Habe Theme in der Sandbox hochgeladen und Seite und Beiträge erstellt.
Das Problem besteht auch dort.

Hoffe du findest eine Lösung

Grüße,
Sven

September 18, 2019 at 8:51 am #4593903

Marcel
Supporter

Vielen Dank für die Info. Ich schaue mir das an und gebe Ihnen schnellstmöglich Bescheid.

Freundliche Grüße
Marcel

September 23, 2019 at 4:45 pm #4625707

Marcel
Supporter

Hallo,

Mir ist aufgefallen, dass die Posts auf der Sandbox Seite importiert wurden. Da das Problem auch im WordPress Standard Theme auftritt, kann ich nicht zu 100% ausschließen, ob das Problem durch den Import über die Custom Fields auf die Sandbox übertragen wurde.

Ich versuche nun das ganze getrennt nachzustellen und gebe Ihnen schnellstmöglich Bescheid.

Freundliche Grüße
Marcel

September 26, 2019 at 9:01 am #4644817

Marcel
Supporter

Hallo,

ich konnte das Problem auf einer Sandbox ohne Themes/Plugins nachstellen. Ich habe unsere Entwickler kontaktiert und warte auf eine Rückmeldung.

Freundliche Grüße
Marcel

September 26, 2019 at 10:09 am #4645533

svenH-27

Danke.

September 26, 2019 at 1:47 pm #4647357

Marcel
Supporter

Hallo Sven,

das Problem ist bereits bekannt, jedoch gibt es aktuell keine Lösung dafür. Wenn ein Post nicht übersetzt ist, würde der Sprachumschalter für die Sekundärsprache einen 404 Fehler ausgeben, daher wird der Link aktuell so dargestellt.

Es gibt dazu bereits einen TODO Eintrag. Ich habe Ihr Ticket an den Bugtracker angehängt, dann können wir Sie verständigen, wenn das Problem behoben wurde.

Freundliche Grüße
Marcel

September 27, 2019 at 6:54 am #4651921

svenH-27

Danke für deine Bemühung.
Dann warte ich einfach ab.

Grüße,
Sven

September 27, 2019 at 7:01 am #4651937

Marcel
Supporter

(Internal Status Change)