Skip Navigation

This is the technical support forum for WPML - the multilingual WordPress plugin.

Everyone can read, but only WPML clients can post here. WPML team is replying on the forum 6 days per week, 22 hours per day.

This topic contains 11 replies, has 2 voices.

Last updated by diegoC-14 1 year, 10 months ago.

Assigned support staff: Laura.

Author Posts
November 9, 2018 at 11:03 am #2892826
diegoC-14

I am trying to translate pages which have used elementor to be built. I expected to see in the backend a list of all elementor elements in the page, such as text, titles etc. which have to be translated, but this doesn't happen.
I bought the upgrade to be able to let other people translate easily with the simplest tool.

This is the page I'm trying to translate: hidden link and you can find in attachment what I see in the backend. Did I misconfigured something maybe?

New threads created by Laura and linked to this one are listed below:

https://wpml.org/forums/topic/text-in-theme-option-replaced-with-translation/

November 12, 2018 at 2:40 pm #2898996

Laura
Supporter

Languages: English (English ) Italian (Italiano ) Portuguese (Brazil) (Português )

Timezone: Europe/Rome (GMT+02:00)

Hi,

thanks for contacting us.
What kind of elements are you trying to translate?
Did you check our documentation to work with Elementor? https://wpml.org/documentation/plugins-compatibility/elementor/

I also suggest to increase the WP Memory Limit. PHP memory limit is fine but WordPress uses 40Mb as default. Minimum requirements for WPML are 128Mb.
Add this near the top of wp-config.php file (after the php opening tag) to increase WP memory:

/** WP Memory Limit */
define( 'WP_MEMORY_LIMIT', '256M' );

The wp-config.php file is located in your WordPress root directory. It's the same file where the database configuration settings are. You will have to access it by FTP or SFTP in order to edit it.
You can check the current WP Memory Limit value from WPML -> Support in the Info section
More info here:
https://codex.wordpress.org/Editing_wp-config.php#Increasing_memory_allocated_to_PHP
https://wpml.org/home/minimum-requirements/

November 12, 2018 at 5:18 pm #2899516

diegoC-14

Hi Laura, thank you for your answer. Yes, I had a look to the documentation and I followed the suggested steps.
As you can see from the link and the screenshot I'm just trying to translate some simple texts and titles: under "la fondazione" for example I just have some text, but the string translator doesn't show it, it just show some random things as images (ok, I like this!) and text in buttons.
I'm trying to reach the people who can change the memory limit, as I don't have ftp credentials, I guess they will answer in a short time.

PS I can see you speak italian, could we switch on that language? No problem if we can't.
Thanks for your time.

November 13, 2018 at 8:06 am #2901243

diegoC-14

Hi Laura, We increased the wp memory limit to 256, but nothing changed with string translator.

November 14, 2018 at 8:41 am #2905664

Laura
Supporter

Languages: English (English ) Italian (Italiano ) Portuguese (Brazil) (Português )

Ciao Diego,

possiamo continuare in italiano, nessun problema.

Puoi spiegarmi come traduci la pagina? La duplichi prima oppure direttamente con il pulsante "+"?
Se lo fai con quest'ultimo metodo, puoi provare a duplicare la pagina e poi a tradurla? Ti apparirà un pop-up e dovrai cliccare "traduci indipendentemente". Vedi sempre questi elementi soltanto o anche altre cose?

November 14, 2018 at 9:23 am #2905768

diegoC-14

Ciao Laura,
in entrambi i casi non cambia nulla. Comunque sto procedendo comunque alla traduzione, altrimenti poi ci vuole troppo, copiando la pagina e modificandola da elementor. Semplicemente lo string translator non funziona. Pur facendo come dici non vedo le altre voci che ci dovrebbero essere. Tra l'altro nella home, con questo metodo mi tira via tutti padding e margin, quindi la pagina risulta inutilizzabile.
Ora, un problema ben più urgente è come tradurre il footer, che è integrato nelle opzioni del tema inhousekay. Come da screenshot, questa parte sembra essere comune ad entrambe le lingue, quando si modifica l'una, si modifica anche l'altra. Devo aprire un altro thread oppure possiamo rimanere qui?
Grazie mille per il supporto

November 14, 2018 at 9:24 am #2905769

diegoC-14

Avevo dimenticato lo screenshot

November 14, 2018 at 1:41 pm #2906550

Laura
Supporter

Ciao,

credo che il problema del footer sia legato ad un bug con Redux Framework già segnalato.
Normalmente ti direi di aprire un altro ticket ma se come penso è lo stesso bug ti metterei solo in attesa.

Riguardo invece al problema con Elementor, dimmi tu se vuoi che indaghi ulteriormente. Da quello che mi dici tutto dovrebbe funzionare bene, ma forse i campi che stai usando non sono registrati nel file xml-config (vedi qui: https://wpml.org/documentation/support/language-configuration-files/)

Quello che proporrei di fare ora è provare a riprodurre il problema in una Sandbox (se aggiungere i campi al file xml-config non funziona). Se è riproducibile, posso scalare il ticket, altrimenti creerei una copia del tuo sito per ulteriori indagini.

Fammi sapere.

November 14, 2018 at 6:41 pm #2907559

diegoC-14

Ciao Laura, grazie ancora per il supporto.
Dunque, la questione dello string translator a questo punto la lascerei stare, mi sembrava solamente molto comodo avere solo le stringhe da tradurre piuttosto che farlo via elementor, ma a questo punto tutte le pagine le ho già tradotte facendolo a mano.
Speriamo la prossima volta vada meglio.
Invece la situazione del footer mi sembra da esplorare meglio in quanto crea effettivamente un problema di difficile risoluzione per me.
Grazie mille,
Diego

November 15, 2018 at 8:21 am #2909178

Laura
Supporter

Ciao Diego,

allora se per la questione di Elementor non vuoi indagare ulteriormente, ti chiederei di segnalare il thread come risolto.

Per quanto riguarda il footer, come ti dicevo è un bug già in lavorazione quindi l'unica cosa che posso fare è tenere sotto controllo come procedono i lavori.
Cerchiamo di avere un solo problema per ogni ticket, quindi dividerò questo ticket e lo segnalo come scalato al team di compatibilità, in modo da riuscire ad avvisarti quando è risolto.

November 15, 2018 at 8:26 am #2909206

Laura
Supporter

Topic diviso qui: https://wpml.org/forums/topic/text-in-theme-option-replaced-with-translation/

November 15, 2018 at 8:43 am #2909251

diegoC-14

Grazie mille per il supporto Laura, attendo sviluppi per l'altro problema nell'altro thread. Speriamo si faccia in fretta 🙂
Grazie