Please make sure to update to WPML 4.3.4 before reporting any issue

Hi, Amit here, I am the WPML Support Manager, our current ticket queue is high, update your WPML plugins and make sure you meet the minimal requirements for running WPML before reporting an issue please - many tickets are resolved doing that

Please look at our updated list of Known Issues and you can also use our support search to find helpful information and of course review our documentation before opening a ticket.

If you do need to open a ticket please make sure to provide us with all the needed information as described in this page

This is the technical support forum for WPML - the multilingual WordPress plugin.

Everyone can read, but only WPML clients can post here. WPML team is replying on the forum 6 days per week, 22 hours per day.

This topic contains 2 replies, has 2 voices.

Last updated by Beda 9 months, 1 week ago.

Author Posts
February 12, 2019 at 3:24 pm #3189453

francescoM-30

Ho aggiornato questa mattina WPML su un ecommerce in sviluppo.

Dopo l'aggiornamento ho avuto la necessità di svuotare l'archivio prodotti per ripartire da zero ed ho iniziato ad avere sempre Error 500 su questa e su quasi tutte le funzioni che riguardano operazioni sui prodotti.

Ho aperto i LOG di apache ed ho visto che l'errore è sempre lo stesso:

[Tue Feb 12 15:57:50.221481 2019] [:error] [pid 17576] [client 192.168.69.182:57738] PHP Fatal error: Uncaught Error: Call to a member function get_type() on boolean in /var/www/html/alientech-shop.alientech.lan/wp-content/plugins/woocommerce-multilingual/compatibility/class-wcml-product-bundles.php:780\nStack trace:\n#0 /var/www/html/alientech-shop.alientech.lan/wp-content/plugins/woocommerce-multilingual/compatibility/class-wcml-product-bundles.php(178): WCML_Product_Bundles->is_bundle_product(6975)\n#1 /var/www/html/alientech-shop.alientech.lan/wp-includes/class-wp-hook.php(288): WCML_Product_Bundles->sync_product_bundle_meta_with_translations(6975)\n#2 /var/www/html/alientech-shop.alientech.lan/wp-includes/class-wp-hook.php(310): WP_Hook->apply_filters(false, Array)\n#3 /var/www/html/alientech-shop.alientech.lan/wp-includes/plugin.php(453): WP_Hook->do_action(Array)\n#4 /var/www/html/alientech-shop.alientech.lan/wp-includes/post.php(3684): do_action('wp_insert_post', 6975, Object(WP_Post), true)\n#5 /var/www/html/alientech-shop.alientech.lan/wp-includes/post.php(3746): wp_insert_post(Array, false)\n#6 /var/www/ht in /var/www/html/alientech-shop.alientech.lan/wp-content/plugins/woocommerce-multilingual/compatibility/class-wcml-product-bundles.php on line 780, referer: hidden link

Non ho nessun Bundle e l'unico modo per continuare a lavorare è stato quello di commentare le righe 780, 781, 782 del file class-wcml-product-bundles.php forzando la restituzione a FALSE della funzione.

Come posso ripristinare il corretto funzionamento del sito? E' un problema legato all'uodate effettuato? Fino a questa mattina funzionava tutto perfettamente...

Fatemi sapere appena potete...Grazie

Marco

February 13, 2019 at 12:19 pm #3193907

Beda
Supporter

Languages: English (English ) Spanish (Español ) German (Deutsch ) Italian (Italiano )

L'errore è lo stesso come qui:
https://wpml.org/forums/topic/error-since-last-update/

Puoi seguire quel thread per ricevere updates alla soluzione.

February 13, 2019 at 12:49 pm #3194003

Beda
Supporter

Languages: English (English ) Spanish (Español ) German (Deutsch ) Italian (Italiano )

Il problema è risolto in WooCommerce ML v 4.2.1

Puoi fare l'update e confirmare?

The topic ‘[Closed] Error 500’ is closed to new replies.