Please make sure to update to WPML 4.3.5 and check our list of Known Issues before reporting

Hi, Amit here, I am the WPML Support Manager, our current ticket queue is high, update your WPML plugins and make sure you meet the minimal requirements for running WPML before reporting an issue please - many tickets are resolved doing that

Please look at our updated list of Known Issues and you can also use our support search to find helpful information and of course review our documentation before opening a ticket.

If you do need to open a ticket please make sure to provide us with all the needed information as described in this page

This is the technical support forum for WPML - the multilingual WordPress plugin.

Everyone can read, but only WPML clients can post here. WPML team is replying on the forum 6 days per week, 22 hours per day.

This topic contains 21 replies, has 3 voices.

Last updated by Yvette 1 year ago.

Assigned support staff: Yvette.

Author Posts
November 9, 2018 at 3:58 pm #2893929

sergeyS-14

No puedo habrir la pagina por este enlace
https://wpml.org/forums/topic/error-si-url-el-la-misma-que-ingles/page/2/

Se me redireciona a esta https://wpml.org/forums/topic/error-si-url-el-la-misma-que-ingles/

Pero puedo ver su respuesta si salgo de cuenta wpml...

Asi no puedo confirmar las urls (son ocultos)

Pero por enlaces que veo en las imagenes, supongo que es correcto.

Por si acaso te comento:

Ingles URL ok:
hidden link

Ruso URL ok:
hidden link

Español URL ok:
hidden link

----------------

Ruso URL MAL:
hidden link

Español URL MAL:
hidden link

Espero que esta claro. Saludos!

November 11, 2018 at 6:52 pm #2896757

Yvette
Supporter

Languages: English (English ) Spanish (Español )

Timezone: Europe/Madrid (GMT+01:00)

Hola

No llego a entender lo que puede estar pasando. = (

1. FTP
He intentado de conectarme a tu sistema via FTP pero el usuario/contraseña no parece ser correcto. Podrías revisarlos y confirmar que funcionan?

2. WordPress
Como ho podía usar el FTP, instalé el plugin FileManager. Podía ver que tu sistema archivo no es el "tipico" WordPress. Tambíen vero algunos archivos core.xxxx en la carpeta wp-admin.
Me podrías informar más sobre este sistema? Has aplicado aglún modificación en el WordPress core?

3. Redirección
Hay aglunos plugins también sobre la re-dirección. Me podrías subir una captura del contenido .htaccess?

4. Duplicator
Finalmente, estoy segura que tendré que escsalar tu caso a nuestro equipo soporte de nivel 2. Por poder hacerlo, necesito un clone de tu site.
https://wpml.org/es/faq/como-proporcionar-una-copia-del-sitio-al-personal-de-soporte/

Gracias de nuevo.

November 12, 2018 at 2:17 pm #2898826

sergeyS-14

Una vez establecidos contraseñas de ftp y a admin de wordpress no he cambiado desde entonces. Yo entro sin ningun problema. Para ftp recomiendo usar filezilla con valores indicado en la imagen adjunta.

Ficheros core.xxxx no son ficheros de wordpress, son dums de php mas info: hidden link

Todos los plugins y el wordpress se actualiza directamenet desde el admin siempre cuando salen actualizaciones de wordpress or plugins. Si estuviera el cambio de wordpress core no seria posible hacer estos tipos de actualizaciones... Asi el core de WordPress no esta tocado.

Esto pasa porque la web en este dominio (lusarealty.online) esta en desarollo y no esta activado ningún cache ni nada.

Gracias por sus intentos en ayudar, espero que el soporte de nivel 2 ayudara a resolver el problema.

November 12, 2018 at 2:22 pm #2898890

Yvette
Supporter

Yo también, pero es prescindible que tengan un copia de tu site.
https://wpml.org/es/faq/como-proporcionar-una-copia-del-sitio-al-personal-de-soporte/

Abro el area privada para este información. Utiliza un servicio de compartir archivos (Dropbox, Fileshare, WeTransfer...etc) y solo envíanos un enlace a donde podemos descargar el sistema.

Si no llegas que funciona el Duplicator, entonces, utiliza el sístema antigua de hacer un zip de todo su sistema de ficheros y un export de tu bbdd.

Gracias

November 13, 2018 at 8:50 pm #2904470

Itamar
Supporter

Languages: English (English ) Hebrew (עברית )

Timezone: Asia/Jerusalem (GMT+02:00)

Hi.

This is just to let you know that Yvette is off for two days and will back to work on Thursday. So please expect her to answer you here then.

Regards,
Itamar.

November 14, 2018 at 4:00 pm #2907169

sergeyS-14

No worries!

If you or level 2 support will discover the problem i bag you to tell me how i can fix this on my production website.

Thank you Itamar!

November 16, 2018 at 9:15 am #2912844

Yvette
Supporter

Hello

I just wanted to update you on some more testing that I have done.

I have a more recent version of the theme that I am using on a local server. On this server, I have been able to reproduce this issue using not only URL format of language-per-domain but also with language-per-directory.

It seems to only be related to the property post type. Here is what I did:

- Created 2 pages with titles: English, Spanish
The URLs would therefore be: my.site/English , my.site/es/Spanish
With the standard post type, if I attempt to enter the URL: my.site/Spanish
I am immediately redirected to the correct: my.stie/es/Spanish
There is no way I can display the english permalink base with the Spanish post type title.

- Then I created 2 properties with titles: English, Spanish
The URLS would be: my.site/property/English, my.site/es/propiedad/Spanish
However, if I enter the URL: my.site/es/propiedad/English
I am not redirected (e.g. the URL is not corrected) and I am give the English property to view.

Do you agree that this simple example is equivalent to what is happening on your site? Furthermore, that the issue is related to the "Property" post type and your theme?

With this insight and example, I wonder if you can approach the theme authors to seek additional support as I cannot say when the compatibility team will be able to handle this issue and it seems that it will go back to the theme author in any case,

I wait for your feedback on these additional observations I was able to make.

The topic ‘[Closed] Error si url el la misma que ingles’ is closed to new replies.