This is the technical support forum for WPML - the multilingual WordPress plugin.

Everyone can read, but only WPML clients can post here. WPML team is replying on the forum 6 days per week, 22 hours per day.

This topic contains 6 replies, has 2 voices.

Last updated by marcioB 2 months, 1 week ago.

Assigned support staff: Bruno.

Author Posts
August 7, 2019 at 9:52 pm #4358427

marcioB

Hi, I've been using wpml for a while, I've been updating the WPML Multilingual CMS plugin and it's giving a fatal error, see below:

Fatal error: Uncaught Error: Call to undefined function icl_get_string_id() in /home/lobop930/public_html/wp-content/plugins/sitepress-multilingual-cms_/classes/url-handling/class-wpml-endpoints-support.php:107 Stack trace: #0 /home/lobop930/public_html/wp-content/plugins/sitepress-multilingual-cms_/classes/url-handling/class-wpml-endpoints-support.php(90): WPML_Endpoints_Support->register_endpoint_string('amp', 'amp') #1 /home/lobop930/public_html/wp-content/plugins/sitepress-multilingual-cms_/classes/url-handling/class-wpml-endpoints-support.php(129): WPML_Endpoints_Support->get_endpoint_translation('amp', 'amp') #2 /home/lobop930/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php(288): WPML_Endpoints_Support->translate_endpoints_in_rewrite_rules(Array) #3 /home/lobop930/public_html/wp-includes/plugin.php(208): WP_Hook->apply_filters(Array, Array) #4 /home/lobop930/public_html/wp-includes/option.php(152): apply_filters('option_rewrite_...', Array, 'rewrite_rules') #5 /home/lobop930/public_html/wp-includes/option.php(307): get_op in /home/lobop930/public_html/wp-content/plugins/sitepress-multilingual-cms_/classes/url-handling/class-wpml-endpoints-support.php on line 107

Please can you help me? I can't update the plugin.

August 7, 2019 at 10:01 pm #4358457

Bruno
Supporter

Languages: English (English ) Portuguese (Brazil) (Português )

Timezone: America/Sao_Paulo (GMT-03:00)

Hello,

Thank you for contacting us. Do you still have access to your site? If so, please as a test, could you disable all plugins, switch to the default theme, and enable only WPML and see if the problem persists?

If the problem is fixed, please, enable the plugins one by one to see if there is any compatibility problem between these plugins.

Following the steps above, does the issue still persist?

Thank you.

August 7, 2019 at 10:48 pm #4358521

marcioB

Olá Bruno, eu já fiz esse procedimento e o problema persiste.

Eu também baixei o plugin o site de vocês e coloquei novamente, para ver se tinha algum erro. Não adiantou, todas as vezes da um erro fatal e fico sem acesso ao meu site. Tenho que entrar em contato com meu provedor para eles desativarem o plugin, e assim tenho acesso novamente ao site. O que será que aconteceu?

August 8, 2019 at 6:46 pm #4365467

Bruno
Supporter

Olá,

Pela mensagem de erro, isso pode ter acontecido por duas coisas: 1) o plugin está corrompido e não está sendo enviado corretamente para o servidor - talvez até algum problema no seu host; 2) Alguma configuração de algum plugin não foi feita corretamente.

No stack trace acima, as duas primeiras mensagens parecem relacionadas com o "amp". Isso normalmente é um plugin para acelerar páginas em mobiles.

Isso pode estar sendo causado também caso você não tenha atualizado outros plugins também, como o WPML String Translation. Você já atualizou o WPML String Translation também?

Obrigado.

August 8, 2019 at 7:28 pm #4365619

marcioB

Oi Bruno, obrigado pela resposta.

Fui agora olhar se tinha atualizado também o WPML String Translation e notei que todos os plugins que tinha do WPML sumiram, não apaguei eles! Meu AMP está ativado, mas não testei porque não estou mais com os plugins do WPML, adiciono todos novamente?

August 8, 2019 at 8:45 pm #4365979

Bruno
Supporter

Olá,

Sim, por favor, instale novamente todos os plugins que você estava usando anteriormente. Se for necessário, você pode baixa-los diretamente da sua área de clientes: https://wpml.org/account/downloads/

Depois disso, por favor, deixe-me saber se o problema ainda persiste.

Obrigado.

August 12, 2019 at 6:49 pm #4383293

marcioB

My issue is resolved now. Thank you!