This is the technical support forum for WPML - the multilingual WordPress plugin.

Everyone can read, but only WPML clients can post here. WPML team is replying on the forum 6 days per week, 22 hours per day.

This topic contains 3 replies, has 2 voices.

Last updated by Marcos Vinicios Barreto 6 months, 3 weeks ago.

Assigned support staff: Marcos Vinicios Barreto.

Author Posts
March 27, 2019 at 6:59 pm #3474935

kellnerS

Hello Support

I am trying to: translate menu

Link to a page where the issue can be seen: hidden link

When finishing the translation the Customer Area item of my menu loses its style. See attachments.

Can you help me?

Thanks in Advance

March 27, 2019 at 7:57 pm #3475309

Marcos Vinicios Barreto
Supporter

Languages: English (English ) Portuguese (Brazil) (Português )

Timezone: America/Bahia (GMT-03:00)

Hello,

Thank you for contacting WPML Support. Can you please confirm if you have used the same button style from your translated menu item settings? I see the portuguese version has a 'Button Accent Color' which might be missed in the translated version of your menu item. Please, let me know so we can proceed with more details. Have a nice day.

March 28, 2019 at 9:49 pm #3485761

kellnerS

Olá Marcos, agradeço pelo excelente suporte, foi certeiro. já consegui corrigir.

Pode me ajudar com outras duas questões?

1 - Não estou conseguindo traduzir meus formulários de contato para o português, veja o anexo;

2 - Quando eu atualizo a imagem em alguma página em português, que é o padrão do site, ela não é replicada automaticamente para o inglês, estou tendo que inserir novamente a referência da imagem na página traduzida, ou seja, estou trabalhando em dobro. Existe uma forma melhor de trabalhar com imagens atualizando em uma única página?

Desde já agradeço pela sua atenção.

Att;

Rodrigo.

March 29, 2019 at 3:05 pm #3492473

Marcos Vinicios Barreto
Supporter

Languages: English (English ) Portuguese (Brazil) (Português )

Timezone: America/Bahia (GMT-03:00)

Olá Rodrigo,

Obrigado pelas atualizações. Com relação as suas perguntas:

1 - Não estou conseguindo traduzir meus formulários de contato para o português.

Parece que você está usando o Contact Form 7 para criar os seus formulários, se esse é o caso, por favor dê uma olhada em nosso tutorial em:https://wpml.org/documentation/plugins-compatibility/using-contact-form-7-with-wpml/

2 - Quando eu atualizo a imagem em alguma página em português, que é o padrão do site, ela não é replicada automaticamente para o inglês...

Por favor, se certifique de que as suas imagens estão duplicadas e disponiveis em todos os idiomas para isso, tente o seguinte:

2.1 - No seu Painel WordPress > WPML > Configurações > Tradução de Mídia clique no botão 'iniciar' e aguarde todo o processo.

Por favor me deixe saber se isso ajuda. Tenho um ótimo dia!