This is the technical support forum for WPML - the multilingual WordPress plugin.

Everyone can read, but only WPML clients can post here. WPML team is replying on the forum 6 days per week, 22 hours per day.

Our next available supporter will start replying to tickets in about 11.61 hours from now. Thank you for your understanding.

Tagged: 

This topic contains 3 replies, has 3 voices.

Last updated by Jamal 6 months ago.

Assigned support staff: Jamal.

Author Posts
April 17, 2019 at 5:39 pm

nicolasR-34

Bonjour,

J´ai l´impression qu´il y a un problème de compatibilité sur mon site entre yoast seo et wpml.
Il y a des redirections qui se font au niveau des traductions de manière intempestives. Lorsque je désactive yoast il semble que ça ne le fasse plus.

Est-ce un problème qui vous est familier ? Savez-vous si il existe une solution ?

De plus , j´ai cette alerte qui est apparue il y a peu (peut être en lien avec ce qui est mentionné avant) :

"Nous avons détecté un problème relatif à certains tableaux dans la base de données. Veuillez contacter l'assistance WPML pour le résoudre.

User prototecmod1 already has more than 'max_user_connections' active connections
Array
(
[language] => en
[context] => Cookie Notice
[gettext_context] =>
[domain_name_context_md5] => 690273c84ab2e9f16976a541ecfefc5f
[name] => Message in the notice
[value] => We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website. If you continue to use this site we will assume that you are happy with it.
[status] => 0
[translation_priority] => optional
[allow_empty_value] =>
"

Le site est hidden link

Merci de votre aide

April 18, 2019 at 8:17 am #3637187

Itamar
Supporter

Languages: English (English ) Hebrew (עברית )

Timezone: Asia/Jerusalem (GMT+03:00)

Hi.

You have opened this ticket in the English forum but wrote your post in the French language.
If you would like to continue here then, please just reply in English and ask your question again. If you prefer to get support in the French language then, please let me know, and I'll pass this ticket to a French supporter or open a new ticket with this issue in our French forum https://wpml.org/fr/forums/forum/assistance-en-francais/

I understand that you have an issue with WPML and the Yoast plugin.
Could you please elaborate on this issue?
The first thing that you should try is to update WPML and its add-ons to their latest versions. If needed please also update the Yoast plugin and WordPress itself. Then see if the issue persists.

**** Important! Please make a full site backup (files and DB) before you proceed with those steps****

For the other problem that you bring, please also see if an update for our plugins solves that issue. This is a known issue that we've had, and you can read about it here.
https://wpml.org/errata/duplicate-entry-for-key-uc_domain_name_context_md5/

Regards,
Itamar.

April 18, 2019 at 11:54 am #3638919

nicolasR-34

Hi, sorry for the mistake. I guess the easiest way to do it is to pass the ticket to a french supporter. Thanks a lot for doing it.

April 18, 2019 at 4:30 pm #3640809

Jamal
Supporter

Languages: English (English ) French (Français )

Timezone: Africa/Casablanca (GMT+01:00)

Bonjour,

Je suis Jamal, et je peux continuer avec vous en français.

Comme mon collègue Itamar a mentionner notre article errata concernant l'erreur sur votre tableau de bord, je pense que vous pouvez l'ignorer en cliquant sur le bouton en haut à droite de la notice.
https://wpml.org/errata/duplicate-entry-for-key-uc_domain_name_context_md5/

Pour continuer sur le sujet des redirections, il est très important que vous mettiez à jour toutes les extensions WPML, Vous aurez aussi besoin d'installer notre nouvelle extension Yoast Multilingual.
https://wpml.org/download/yoast-seo-multilingual/?section=changelog

Il faudrait aussi augmenter votre WP_Memory_limit pour s'aligner avec les exigences WPML
Éditez votre fichier wp-config.php et ajouter la ligne suivante :

define('WP_MEMORY_LIMIT', '256M');

Ajouter ce code avant la ligne:

/* That's all, stop editing! Happy blogging. */

Parfois, ces ajustements sont bloqués par votre service d'hébergement et vous devez leur contacter directement. N'hésitez pas à incrémenter ces valeurs jusqu'au maximum permis.

Note: le minimum WP Memory Limit requis pour WPML pour fonctionner correctement avec un thème par défaut WordPress et sans d'autres extensions est 128M.
https://wpml.org/fr/accueil/exigences-minimales/

Si cette erreur n'est pas corrigée, je soupçonne que c'est peut être causé par un autre programme, dans ce cas veuillez retester avec une configuration minimale.
- Avec un thème par défaut (Twenty seventeen)
- En désactivant toutes les extensions non WPML ou Yoast.
Si l'erreur disparait alors c'est le thème ou une autre extensions qui pose le problème, réactivez le thème et les extensions 1-par-1 pour détecter qui pose ce souci.

Je reste à votre disposition.

Cordialement,
Jamal

The topic ‘[Closed] Problème base de données / compatibilité avec yoast ?’ is closed to new replies.