Skip Navigation

This thread is resolved. Here is a description of the problem and solution.

Problem:
The client is trying to translate the hover text of some buttons and call to action elements on a DIVI website from Italian to German and English, but the field to insert the translation does not appear in the WPML translation editor.

Solution:
First, we asked the client to confirm how they were translating the content and whether the hover text appeared in the WPML translation editor. Since the fields were not compatible, we requested access to the site to make them compatible and to send the case to our team for updating the compatibility file. We suspected that the field might be new or recent, which is why it wasn't compatible yet.

We then provided the client with a code snippet to add to the WPML configuration file to allow HTML in certain fields of the DIVI 'call to action' module. The client was instructed to add the module that wasn't translating correctly to a draft page and send it for translation again through WPML > Translation Management after applying the code.

<wpml-config><br />  <shortcodes><br />    <shortcode><br />      <tag>et_pb_cta</tag><br />      <attributes><br />        <attribute>title</attribute><br />        <attribute>admin_label</attribute><br />        <attribute>button_text</attribute><br />        <attribute encoding="allow_html_tags">title_phone</attribute><br />        <attribute encoding="allow_html_tags">title__hover</attribute><br />        <attribute encoding="allow_html_tags">content__hover</attribute><br />        <attribute>title_tablet</attribute><br />        <attribute>button_text_tablet</attribute><br />        <attribute>button_text_phone</attribute><br />        <attribute encoding="allow_html_tags">content_tablet</attribute><br />        <attribute encoding="allow_html_tags">content_phone</attribute><br />        <attribute type="link">button_url</attribute><br />        <attribute type="link">link_option_url</attribute><br />        <attribute type="media-url">background_image</attribute><br />        <attribute type="media-url">background_image__hover</attribute><br />      </attributes><br />    </shortcode><br />  </shortcodes><br /></wpml-config>

If the solution provided here is not relevant to your case, because it might be outdated or not applicable, we highly recommend checking the related known issues, verifying the version of the permanent fix, and confirming that you have installed the latest versions of themes and plugins. If the issue persists, please open a new support ticket with us.

This is the technical support forum for WPML - the multilingual WordPress plugin.

Everyone can read, but only WPML clients can post here. WPML team is replying on the forum 6 days per week, 22 hours per day.

This topic contains 19 replies, has 2 voices.

Last updated by Alejandro 3 months ago.

Assisted by: Alejandro.

Author Posts
February 23, 2024 at 4:17 pm #15338679

alexisB-13

Ciao! Ho inserito il codice ma non ha funzionato. Mi ha cambiato solo la grafica, cambiando font e grandezza. Ho notato che lo stesso problema incombe sulle pagine dei progetti, ad es. hidden link
Ho cambiato il ruolo in amministratore, mi scusi pensavo editor bastasse.

Comunque oltre a risolvere questo problema, c'è modo di velocizzare il sito?
Grazie mille

February 26, 2024 at 10:56 am #15343618

Alejandro
Supporter

Languages: English (English ) Spanish (Español ) Italian (Italiano )

Timezone: Europe/Rome (GMT+02:00)

Ciao!

Prima di tutto ti chiedo di controllare questo video: hidden link è un po' lungo ma penso che valga la pena controllarlo. magari puoi saltarti i primi 7 minuti più o meno che ti spiegano come ho fatto a registrare gli shortcode e a controllare che fosse tutto ok, ma dopo ti faccio vedere come vedere il contenuto corretto, quello più recente che penso sia stato il problema nel tuo caso.

Controllalo e fammi sapere se ancora manca qualcosa perché mi pare che con quello che ho fatto anche in precedenza ci fosse proprio tutto.

Saluti.

February 26, 2024 at 2:08 pm #15344629

alexisB-13

Ciao Alejandro!!!

Grazie mille, sei stato bravissimo. 🙂
Ho visto che sia sulla pagina test come anche sulle pagine degli appartamenti esce il testo da tradurre per il hover. Grazie di cuore.
Mi guarderò il video per essere preparata per altre occasioni. Grazie mille.
Ho solo notato che da qualche giorno la pagina HOME non mi permette di accedere alla pagina delle traduzioni e segna il messaggio che ti mando via foto, come se un altro traduttore stesse modificando il testo. Cosa potrebbe essere.
Ad ogni modo grazie tante!!! <3

Bildschirm­foto 2024-02-26 um 15.04.38.png
February 26, 2024 at 6:53 pm #15345920

alexisB-13

ciao!! La traduzione ora funziona però fa vedere i html tag invece del testo formattato. Non solo nella traduzione tedesca ma anche in quella inglese. Cosa bisogna fare per toglierli?

Bildschirm­foto 2024-02-26 um 19.51.48.png
February 27, 2024 at 9:57 am #15348209

Alejandro
Supporter

Languages: English (English ) Spanish (Español ) Italian (Italiano )

Timezone: Europe/Rome (GMT+02:00)

Puoi provare ad inviare la pagina a tradurre di nuovo da WPML > Gestione traduzione? ho cambiato un po' il codice per permettere ad alcuni campi di riconoscere l'HTML.

ecco il codice finale:

<wpml-config>
  <shortcodes>
    <shortcode>
      <tag>et_pb_cta</tag>
      <attributes>
        <attribute>title</attribute>
        <attribute>admin_label</attribute>
        <attribute>button_text</attribute>
        <attribute encoding="allow_html_tags">title_phone</attribute>
        <attribute encoding="allow_html_tags">title__hover</attribute>
        <attribute encoding="allow_html_tags">content__hover</attribute>
        <attribute>title_tablet</attribute>
        <attribute>button_text_tablet</attribute>
        <attribute>button_text_phone</attribute>
        <attribute encoding="allow_html_tags">content_tablet</attribute>
        <attribute encoding="allow_html_tags">content_phone</attribute>
        <attribute type="link">button_url</attribute>
        <attribute type="link">link_option_url</attribute>
        <attribute type="media-url">background_image</attribute>
        <attribute type="media-url">background_image__hover</attribute>
      </attributes>
    </shortcode>
  </shortcodes>
</wpml-config>

Se vedi che altri elementi hanno ancora l'html visibile, basta aggiungere

encoding="allow_html_tags"

al attributo nel codice di sopra che li permette e provare ad inviare la pagina a tradurre di nuovo per aggiornare la configurazione della traduzione.

Saluti.

This ticket is now closed. If you're a WPML client and need related help, please open a new support ticket.