This is the technical support forum for WPML - the multilingual WordPress plugin.

Everyone can read, but only WPML clients can post here. WPML team is replying on the forum 6 days per week, 22 hours per day.

This topic contains 3 replies, has 2 voices.

Last updated by Laura 5 months, 2 weeks ago.

Assigned support staff: Laura.

Author Posts
May 2, 2019 at 2:11 pm

danielaG-7

I installed the translation manager and created a user to translate my website. I set some pages for the translator to translate and it competed. But I can not see the translated pages in my dashboard.

May 2, 2019 at 4:09 pm
May 3, 2019 at 2:08 pm #3735047

Laura
Supporter

Languages: English (English ) Italian (Italiano ) Portuguese (Brazil) (Português )

Timezone: Europe/Rome (GMT+02:00)

Olá,

fiz alguns testes e acredito que o problema seja só com o usuario tradutor.
Eu fiz o seguente:

- ir em WPML -> Suporte -> solução de problemas
- clicar "Limpar o cache no WPML", "Remover entradas fantasmas das tabelas de tradução", "Corrigir agrupamento do element_type", "Fix WPML tables collation", "Fix WPML translation Jobs "tp_id" field"
- depois disto, se eu logar com o úsuario tradutor, não encontrei quase nenhuma tradução completa
- fiz novamente login com o úsuario Pequeno Cineasta e em WPML -> Gerenciamento de Tradução enviei as páginas ao úsuario Humberto
- depois completar as traduções, estas são visives no sítio

Espero ser clara. Pode experimentar e ver se tembém consigue?

May 3, 2019 at 2:53 pm #3735763

danielaG-7

Olá, Laura.

Acabei encontrando os textos fazendo a busca pela String com a mesma ID da página. Mas mesmo colocando o campo como "Tradução Concluída" a página não aparece como traduzida. A única forma que eu estou conseguindo traduzir é duplicando a página e traduzindo independente.

Segue prints de tela para você entender melhor o que estou falando.

May 4, 2019 at 8:59 am #3739581

Laura
Supporter

Languages: English (English ) Italian (Italiano ) Portuguese (Brazil) (Português )

Timezone: Europe/Rome (GMT+02:00)

Olá,

percebo o que estás a dizer, más tentaste fazer o que sugeri aqui? https://wpml.org/forums/topic/translation-is-completed-but-the-page-does-not-appear-as-translated-in-the-dashb/#post-3735047

É preciso fazer as operações de solução de problemas antes de fazer qualquer outra coisa.

The topic ‘[Closed] Translation is completed but the page does not appear as translated in the Dashb’ is closed to new replies.