This is the technical support forum for WPML - the multilingual WordPress plugin.

Everyone can read, but only WPML clients can post here. WPML team is replying on the forum 6 days per week, 22 hours per day.

This topic contains 6 replies, has 2 voices.

Last updated by olafM-4 2 months, 3 weeks ago.

Assigned support staff: Marcel.

Author Posts
July 7, 2019 at 7:42 am #4157297

olafM-4

The Tab labelled "Translation Jobs" under Translation Management is expected to show the correct status of the jobs. In this example I paused the translation of a page at a point where the progress bar in the ATE shows 69% completed. I leave the ATE using the "Back to List" button. The status should then show 69% in the Translation Jobs list, but it still says 0%. The status "in progress" is correct. Only the percentage shown is not.
Am I doing something wrong here? Should I leave the ATE in a different way? Finish does not work.
No, this is not a big problem. We could just ignore it. But either it leads to a better WPML if it is a programming error or leads to better use or it leads to finding the reason why we have so many issues.

July 8, 2019 at 4:22 pm #4164331

Marcel
Supporter

Languages: English (English ) German (Deutsch )

Timezone: Europe/Madrid (GMT+02:00)

Hallo Wolfgang (oder Olaf),

Vielen Dank, dass Sie den WPML Support kontaktiert haben.
Ich werde versuchen dies nachzustellen und gebe Ihnen umgehend Bescheid.

Freundliche Grüße
Marcel

July 9, 2019 at 2:44 pm #4171977

Marcel
Supporter

Hallo,

ich konnte Ihr Problem nachstellen und habe es nun aufbereitet an unsere Entwickler zur Abklärung weitergeleitet. Ich gebe Ihnen schnellstmöglich Bescheid, wenn ich eine Antwort dazu erhalte.

Freundliche Grüße
Marcel

July 9, 2019 at 2:54 pm #4172145

Marcel
Supporter

(Internal Status Change)

July 23, 2019 at 4:13 pm #4267941

Marcel
Supporter

Hallo Wolfgang, ich habe die Rückmeldung erhalten:

Aus Sicht von WPML ist der Advanced Translation Editor Job eine binäre Operation: Abgeschlossen oder in Bearbeitung.

Er unterscheidet davon 2 Arten:
#1 Senden des Auftrags aus WPML an den Advanced Translation Editor -> Auftrag ist in Bearbeitung
#2 Auftrag wird im Editor vollständig übersetzt und als abgeschlossen deklariert -> Auftrag wird an WPML gesendet -> Auftrag wird in WPML abgeschlossen

Es gibt keine Zwischenstatus-Synchronisation zwischen WPML und dem Advanced Translation Editor während des laufenden Auftrags. Es findet keine "Teil" Übergabe der Daten statt.

Das Anklicken der Schaltfläche "Zurück" liefert nichts zurück, sondern kehrt den Benutzer einfach nur zurück zu WPML. Die Übergabe erfolgt erst, wenn der Auftrag in Advanced Translation Editor als abgeschlossen deklariert wurde. Die Kommunikation zwischen WPML und dem Advanced Translation Editor erfolgt über XLIFF und dieses Format unterstützt leider keine Teilübergaben. Die Prozent Anzeige die in WPML angezeigt wird, funktioniert nur für den Klassischen Übersetzungseditor, da diese Übersetzungen in der lokalen WPML-Datenbank gespeichert sind und somit jederzeit zur Anzeige zugänglich sind.

Wir haben eine Aufgabe in unserem Backlog, um Teilübergaben aus dem Advanced Translation Editor zu ermöglichen. Aufgrund der Komplexität und der Priorität rechnen die Entwickler nicht, dass diese Aufgabe noch heuer in die Entwicklungsphase kommt.

Bitte geben Sie mir Bescheid, wenn Sie dazu noch weitere Fragen haben.

Freundliche Grüße
Marcel

July 24, 2019 at 9:41 am #4272471

olafM-4

Thank you, Marcel. Great support, even if the issue cannot be resolved until the programmers fix the code. Features that don't work should not be shown. It is confusing to see 0% complete knowing that the evening before you had 80% of the translation completed.

July 25, 2019 at 3:12 pm #4284569

olafM-4

As you can see from the attached image, the percentage figure is not either 0% or 100%. There are sometimes numbers shown that make sense. In this case, the source of the page was edited and a new translation job was created. The translation job had 65% already translated because unchanged. 35% to be translated. I think it is important to allow partial translations to be saved. It cannot be that difficult. Needless to say, we only use ATE.