This is the technical support forum for WPML - the multilingual WordPress plugin.

Everyone can read, but only WPML clients can post here. WPML team is replying on the forum 6 days per week, 22 hours per day.

This thread is resolved. Here is a description of the problem and solution.

Problem: WPML damages the form settings pages of gravity form, and it is impossible for me to configure the form correctly.

Solution: Please update WPML and Gravity Forms Multilingual to their most recent version. If the problem continues, then add the following code to your theme's functions.php file:

add_action('admin_enqueue_scripts', function(){
    if (wp_script_is('gform_advancedpostcreation_select2')) {
    add_action('wp_after_admin_bar_render', function(){
        wp_dequeue_script('wpml-select-2');
    }, 99);
    }
}, 99);

This topic contains 6 replies, has 2 voices.

Last updated by Alejandro 2 months, 2 weeks ago.

Assigned support staff: Alejandro.

Author Posts
April 16, 2019 at 8:45 am #3619949

edoardoG-2

Hi I have a serious problem, wpml damages the form settings pages, of gravity form, and it is impossible for me to configure the form correctly.

it also conflicts with some elementor widgets.

look at the screenshots.

I did a conflict conflict test

EDIT: the conflict is with wpml string translation

April 16, 2019 at 1:43 pm #3622505

Alejandro
Supporter

Languages: English (English ) Spanish (Español ) Italian (Italiano )

Timezone: Europe/Rome (GMT+02:00)

Hello,

Ho notato che il problema è l'add-on che però è sviluppato dalla stessa azienda che fa Gravity Forms.

Ho già inviato tutto il necessario al nostro team e aspetto una loro risposta.

Una cosa che ho notato nel sandbox, però è che quasi sempre si riesce a cambiare le impostazioni e a salvarle, anche se a volte la pagina viene ricaricata, ma, al meno nel mio caso, la configurazione previa rimane sempre attiva, non ostacolizzando l'uso delle features.

Appena avrò altri aggiornamenti, ti notificherò qui (non cìè bisogno che tu risponda questo ticket al momento).

April 18, 2019 at 9:53 am #3637945

edoardoG-2

in reality there are some settings that cannot be changed in post creation because the select fields and some buttons are not displayed and loaded correctly

in realta ci sono delle impostazioni impossibili da modificare nel post creation perche non vengono visualizzati e caricati correttamente i campi select e alcuni pulsanti

April 18, 2019 at 10:05 am #3637977

Alejandro
Supporter

Potresti farmi un esempio con il sandbox? ( hidden link )

Così posso passare l'esempio specifico al nostro sviluppatore (chi è già stato informato del problema).

Saluti.

April 18, 2019 at 10:48 am #3638487

edoardoG-2

guarda questa pagina hidden link

ci sono delle scritte {buttons} ecco quelli dovrebbero essere dei pulsanti per poter interaggire e aggiungere.
il select field accanto alla scritta button non viene visualizzato correttamente

April 19, 2019 at 7:14 pm #3648057

Alejandro
Supporter

Grazie dell'info.

Il nostro dev sta già studiando il caso e gli ho già notificato questo particolari. appena mi aggiornerà, ti farò sapere.

May 2, 2019 at 7:16 am #3722279

Alejandro
Supporter

Ciao,

Il nostro team ha scoperto che si tratta di una JS library che crea conflitto con gravity forms perché anche gravity forms la sta caricando.

Mentre lavorano ad una soluzione permanente al problema, mi hanno dato una funzione che devi inserire nel file functions.php:

add_action('admin_enqueue_scripts', function(){
    if (wp_script_is('gform_advancedpostcreation_select2')) {
    add_action('wp_after_admin_bar_render', function(){
        wp_dequeue_script('wpml-select-2');
    }, 99);
    }
}, 99);

Ricorda di toglierla se in futuro disattivi Gravity Forms, per evitare problemi.

Provaci e fammi sapere come va.