Skip Navigation

Il s'agit du forum d'assistance technique de WPML, le plug-in multilingue pour WordPress.

Il est accessible à tous, toutefois seuls les clients de WPML peuvent y publier leurs messages. L'équipe du WPML répond sur le forum 6 jours par semaine, 22 heures par jour.

Our next available supporter will start replying to tickets in about 4.58 hours from now. Thank you for your understanding.

This topic contains 2 réponses, has 2 participants.

Last updated by Jamal il y a 7 months.

Assigned support staff: Jamal.

Auteur Messages
février 22, 2020 à 12:46 #5545987

pierreL-23

Bonjour,

Je viens de tenter de réinstaller WPML sur mon nouveau site hidden link.

Après installation de WPML, J'arrive sur le message d'erreur suivant :

L’extension n’a pas pu être activée, car elle a déclenché une erreur fatale.
Warning: require_once(/home/benatbente/www/wp-content/plugins/sitepress-multilingual-cms/vendor/autoload.php): failed to open stream: No such file or directory in /home/benatbente/www/wp-content/plugins/sitepress-multilingual-cms/sitepress.php on line 61

Fatal error: require_once(): Failed opening required '/home/benatbente/www/wp-content/plugins/sitepress-multilingual-cms/vendor/autoload.php' (include_path='.:/usr/local/php7.2/lib/php') in /home/benatbente/www/wp-content/plugins/sitepress-multilingual-cms/sitepress.php on line 61

Que dois-je faire?

D'avance, je vous remercie.

Pierre

février 22, 2020 à 1:42 #5546037

pierreL-23

Could you get back to me?...
Thanks…

février 22, 2020 à 3:51 #5546371

Jamal
Supporter

Languages: Anglais (English ) Français (Français )

Timezone: Africa/Casablanca (GMT+01:00)

Hello Pierre,

Thank you for contacting WPML Support. I will be glad to help with this.

Our apologies for the late reply.

It seems that the WPML plugin installation is incomplete. Delete the plugin and install it again manually. Check this article https://wpml.org/fr/faq/comment-installer-wpml/#first-install

PS: Feel free to use French as you have posted this ticket into the French support forum.

Best regards,
Jamal

Le sujet ‘[Fermé] Erreur fatale lors de l'installation de WPML’ est fermé à de nouvelles réponses.