Il s'agit du forum d'assistance technique de WPML, le plug-in multilingue pour WordPress.

Il est accessible à tous, toutefois seuls les clients de WPML peuvent y publier leurs messages. L'équipe de WPML répond aux messages du forum 6 jours sur 7, 22 heures sur 24.

Aucun de nos assistants n'est disponible aujourd'hui sur le forum French. Veuillez créer un ticket, et nous nous le traiterons dès notre prochaine connexion. Merci de votre compréhension.

This topic contains 6 réponses, has 2 participants.

Last updated by Noman il y a 6 mois et 1 semaine.

Assigned support staff: Noman.

Auteur Messages
avril 10, 2019 à 9:45 #3574419

martinS-134

Je tente de :
de traduire un formulaire complètement. Le formulaire traduit contient des données dans les deux langues. Pourtant j'ai suivi la procédure pour la traduction.

Néanmoins, dans l'onglet 'Traduction des chaînes', j'ai des éléments en français avec d'une part le drapeau français et d'autre part le drapeau anglais. il n'est pas possible de changer la langue des chaînes sélectionnées. je voulais sélectionner les champs avec le terme en français et le drapeau anglais et changer la langue des chaines en FR mais pas possible.

URL de (mon) site Internet où le problème apparaît : hidden link

Je m'attendais à voir : le formulaire en anglais

À la place, j'ai obtenu :le formulaire dans les deux langues

avril 10, 2019 à 9:51 #3574515

Noman
Supporter

Languages: Anglais (English )

Timezone: Asia/Karachi (GMT+05:00)

Hi,

Thank you for contacting WPML support. I am going to reply this in English, if you still need French support please let me know.

You can change the language of a certain text domain, please go to WPML >> String Translation and click the "Languages of Domains" link ( screenshot attached). Here, you can select the domain and change the English language to French language.

If you want to change some specific string default language to other language then you can do it by selecting required string checkboxes and select new language from ‘Change the language of selected strings’ dropdown as you can see in the attached screenshot.

Here is doc for more details:
https://wpml.org/documentation/getting-started-guide/string-translation/#original-language-of-strings

Please let me know if this resolves your issue or you need further assistance.

Thank you

avril 10, 2019 à 10:04 #3574639
martinS-134

Hi,

Thanks for your quick reply.

I have tried but I cannot select the 'French' language for the English strings. It doesn't select any language.

Same problem to change the language of a certain string. the language doesn't get selected.

Thanks

Les nouveaux fils créés par Pierre et associés à celui-ci sont repris ci-dessous :

avril 10, 2019 à 10:53 #3575157

Noman
Supporter

Hi,

It might be some browser cache issue, could you please try with different browser. If still issue persists, please provide temporary access (WP-Admin and FTP Login info) to your site (preferably staging site), so that I can look into your setup and debug the issue.
Your next answer will be private which means only you and I have access to it.

=== Please backup your database and website ===

✙ I would additionally need your permission to de-activate and re-activate Plugins and the Theme, and to change configurations on the site. This is also a reason the backup is really important.

Thank you

avril 10, 2019 à 4:48 #3578879

Noman
Supporter

Hi,

I have logged in to your site and changed gravity form domain language without any issue as you can see in the attached screenshot.

Thank you

avril 11, 2019 à 7:07 #3584279
martinS-134

Hi Noman,

I don't know how you did that but this is great.
Nevertheless, conditional fields are missing now in the English version of the gravity form.
When you click on 'Are you a FinTech/Startup', you should have additional fields that come up.
Thanks

Martin

Les nouveaux fils créés par Noman et associés à celui-ci sont repris ci-dessous :

https://wpml.org/fr/forums/topic/conditional-fields-are-missing-in-the-english-version-of-gravity-form/

avril 11, 2019 à 7:23 #3584395

Noman
Supporter

Glad to see your string domain issue is got resolved. To handle new question/issue, I have created a new ticket. Here is the link to the new ticket::
https://wpml.org/fr/forums/topic/conditional-fields-are-missing-in-the-english-version-of-gravity-form/

We will continue to work on the new ticket.

Thank you for your cooperation and patience.

Le sujet ‘[Fermé] Formulaire traduit contient des champs dans les 2 langues’ est fermé à de nouvelles réponses.