Skip Navigation

Il s'agit du forum d'assistance technique de WPML, le plug-in multilingue pour WordPress.

Il est accessible à tous, toutefois seuls les clients de WPML peuvent y publier leurs messages. L'équipe du WPML répond sur le forum 6 jours par semaine, 22 heures par jour.

This topic contains 12 réponses, has 2 participants.

Last updated by benoitC-13 il y a 8 months et 3 weeks.

Assigned support staff: Jamal.

Auteur Messages
janvier 17, 2020 à 5:53 #5313815

benoitC-13

Bonjour,

J'ai un problème avec la traduction du module. Pour la traduction du formulaire de réservation en français avec WPML, tout va bien.
Mon problème est dans le formulaire de réservation en anglais, et uniquement sur un vrai mobile avec son téléphone portable et non en mode conception adaptatif.

À partir de l'étape 2, certains champs sont traduits en français comme le champs "sélectionner" et les options ne sont pas traduites alors qu'ils devraient être en anglais car cela fonctionne pour la version ordinateur. Pour voir le problème, je vous conseille d'aller directement sur le site avec votre mobile et de l'essayer hidden link
Ce qui est très étrange, c'est que les traductions fonctionnent lorsque je fais des tests en mode de conception adaptative. J'ai vraiment besoin de votre aide pour comprendre ce qui se passe avec ces traductions françaises sur un formulaire anglais.
Vous pouvez voir sur la photo en PJ.
En attendant votre retour,
Merci d'avance,

Cordialement
Benoit

janvier 17, 2020 à 6:23 #5313893

Jamal
Supporter

Languages: Anglais (English ) Français (Français )

Timezone: Africa/Casablanca (GMT+01:00)

Bonjour,

Merci d'avoir contacter l'assistance WPML. Je serais heureux de pouvoir vous aider.

Je viens de faire un test sur mobile et sur ordinateur(vue desktop) et je vois que les mêmes chaînes ne sont pas traduites(Sélectionner, nombre, Plus d'infos, etc...)

Je vais analyser cela demain plus et je reviendrais vers vous.

Cordialement,
Jamal

janvier 18, 2020 à 10:07 #5315503

Jamal
Supporter

Pourriez vous fournir les informations de débogage en suivant cet article. Cela me permettra de savoir plus sur votre environnement.
https://wpml.org/fr/faq/comment-fournir-des-informations-de-debogage-pour-une-assistance-plus-rapide/

Il me semble que vous utiliser l'extension "Chauffeur Booking System for WordPress", celle-ci ne figure pas sur notre list de compatibilité.
hidden link

Je voudrais voir la configuration et les traductions de chaînes de plus prés, pourriez vous m'accorder un accès temporaire à votre site? Votre prochaine réponse serait privé pour partager les accès en toute sécurité.

janvier 21, 2020 à 2:13 #5333133

Jamal
Supporter

Hello Benoit and thank you for the access credentials. Unfortunately, I could not find a solution. The list of cars is loading with AJAX and I did not find where it was created in code, we'll need more debugging for this.

To be able to escalate it to our developers, we'll need to reproduce this issue on a clean install from our servers, for that reason I created a new WordPress installation that has WPML and WooCommerce plugins installed. Please install the "Chauffeur Booking System for WordPress" plugin, configure WPML similarly to your website and create one form to reproduce this issue.
Use this one-click-login URL: hidden link

janvier 22, 2020 à 8:31 #5343997

benoitC-13

Hi Jamal,

Can you rise up maximum upload file size to 180MB ?

I want to duplicate the site with all in one wp migration but we must increase the upload file size.

Regards,
Benoit

janvier 23, 2020 à 9:41 #5346899

Jamal
Supporter

Hello Benoit,

Currently, you have 15 plugins and you are using OceanWP theme, we would like to check if this issue is a general compatibility bug between "Chauffeur Booking System for WordPress" and WPML plugins or more than that. That's why we need to reproduce this issue in a minimal setup with a default theme(Twenty seventeen as an example), so it will be only 4 plugins and a default theme, and with minimal data possible.

We don't need to duplicate the whole website for now. Just the minimal data/plugins to reproduce the issue.
If the issue is reproduced, it confirms that it is a compatibility bug, and I'll escalate it to our compatibility team.
If the issue is not reproduced, we can say, that there is something with your other plugins/theme/data. In that case, we'll migrate/duplicate your website into another server on our platform and check it further, a 2nd Tier will debug it to find where is the clue.

I know, this can be time-consuming, but regarding our support processes, I assure you that it will be the fastest path to get this issue resolved.

We'll also need to know any special steps you took to configure the "Chauffeur Booking System for WordPress" plugin, so a developer from the compatibility team would have enough information to reproduce the issue from scratch if he needed so.

I hope this makes sense to you. Let me know if you have any doubts.

Best regards,
Jamal

janvier 29, 2020 à 10:50 #5383339

benoitC-13

Hello Jamal,

Sorry for the delay. I have some problems with this theme, I cannot display the "HOME EN" page

"Not Found
The requested URL was not found on this server.
Apache/2.4.25 (Debian) Server at wordpress-351980-1133079.cloudwaysapps.com Port 80"

Can you help me ?
Best regards,
Benoit

janvier 29, 2020 à 1:20 #5384557

Jamal
Supporter

Hello Benoit,

I believe that it was due to the permalink structure, I fixed it and now the English homepage is working check it here hidden link

I'll let you complete the setup for the plugin and reproduce the issue.

Best regards,
Jamal

janvier 29, 2020 à 9:21 #5387997

benoitC-13

Ok Thank you for the English Homepage.

I can't connect to the site, it asks me for a username and a password? The link does not work ?

In the meantime,
cordially

Benoit

janvier 30, 2020 à 9:08 #5390605

Jamal
Supporter

Hello Benoit,

The following link did work for me, I have also created a user/password: admin / admin123
hidden link

I'll remain at your disposal.

Best regards,
Jamal

janvier 30, 2020 à 11:49 #5391805

benoitC-13

Hello Jamal,

I found the solution to our problem. This was an option activated in the booking forms to preload the data. Once deactivated, everything works well on mobile and computer.

Thanks a lot for your help!
Regards,

Benoit

janvier 30, 2020 à 12:18 #5391883

Jamal
Supporter

Thank you Benoit for your feedback. I am very glad that you were able to resolve the issue.

Let me know if there is anything else you want to discuss. You may also want to mark this ticket as resolved.

février 1, 2020 à 3:04 #5404597

benoitC-13

My issue is resolved now. Thank you!