Il s'agit du forum d'assistance technique de WPML, le plug-in multilingue pour WordPress.

Il est accessible à tous, toutefois seuls les clients de WPML peuvent y publier leurs messages. L'équipe de WPML répond aux messages du forum 6 jours sur 7, 22 heures sur 24.

This topic contains 3 réponses, has 2 participants.

Last updated by Jamal il y a 5 mois.

Assigned support staff: Jamal.

Auteur Messages
mai 21, 2019 à 2:37 #3856193

markD-33

Hi,

When I click on the english button on the following page :

hidden link

It leads to the homepage instead of this page :

hidden link

Here's what I mean in case you need more info :

hidden link

Can you please tell me why ? How can I give you access to WP so that you can help ?

To add a translated page, I click on the "+" button in the CMS.

Also,

How can I enable the Classic Translation Editor or the Advanced Translation Editor ?

The option is supposedly in WPML > Settings but I can't find it there. Can you please tell me how to activate it ?

Thanks!

Mark

mai 21, 2019 à 3:47 #3856941

Jamal
Supporter

Languages: Anglais (English ) Français (Français )

Timezone: Africa/Casablanca (GMT+01:00)

Hello,

Thank you for contacting WPML Support. I will be glad to help with this.

To answer your last question, you will need to install our plugin WPML Translation Management to be able to use the Classic or Advanced translation editor. But your current plan (Multilingual Blog) won't allow you to download it or to use free words in machine translation for the Advanced Translation Editor.

About the first issue. I think that the language switcher is rendered correctly, but your theme is using Ajax and only updates page content without updating the menu, which makes the language switcher hold the link to only the translation of the first loaded page.
As of now, your theme is not listed within our compatible theme https://wpml.org/documentation/theme-compatibility

I believe it is a compatibility issue, if you would be ok to reproduce it on one of our clean installs I'll push to our compatibility team and hopefully, we will provide a fix.
Please use the following link to login, configure WPML similarly to your website, upload your theme and build some pages and a menu to reproduce this issue.
hidden link

Looking forward to your reply.

PS: Feel free to use French, as this ticket was opened in the french forum.

Best regards,
Jamal
WPML Support

mai 21, 2019 à 3:57 #3857043

markD-33

Salut Jamal,

Merci pour la réponse.

Toutefois, je ne peux accomplir ce que tu me demandes. Je n'ai pas accès au thème "Baserock" et ne peux donc l'ajouter directement dans le site en test que tu m'as fait parvenir. Ce thème est la propriété de la compagnie qui a fait le développement de notre site web et nous ne faisons plus affaires avec eux pour plusieurs raisons.

Le site est encore en développement et nous avons un backup de celui-ci. Donc est-ce possible pour vous d'y accéder afin d'y appliquer les changements nécessaires ?

Merci !

mai 22, 2019 à 3:16 #3867043

Jamal
Supporter

Languages: Anglais (English ) Français (Français )

Timezone: Africa/Casablanca (GMT+01:00)

Bonjour,

Je suis désolé de vous annoncer que si ce n'est pas un thème public et qu'il s'agit d'un thème sur mesure(custom code), nous ne pourrons pas vous aider plus.
Actuellement, nous ne fournissons pas de support pour les thème personnalisées qui ne sont pas distribués à travers wordpress.org ou une autre plateforme publique.

Je vous suggère de contacter l'un de nos partenaire sur la page https://wpml.org/contractors/

Cordialement,
Jamal