Il s'agit du forum d'assistance technique de WPML, le plug-in multilingue pour WordPress.

Il est accessible à tous, toutefois seuls les clients de WPML peuvent y publier leurs messages. L'équipe de WPML répond aux messages du forum 6 jours sur 7, 22 heures sur 24.

This topic contains 1 réponse, has 2 participants.

Last updated by Noman il y a 3 mois et 2 semaines.

Assigned support staff: Noman.

Auteur Messages
juillet 1, 2019 à 6:28 #4115797

lucasD-9

Bonjour,

Lors de l'installation de WPML, j'ai un message d'erreur une fois que j'ai sélectionné ma langue qui me dit "Le site rencontre des difficultés techniques. Veuillez relever la boîte de messagerie du compte administrateur du site pour obtenir des instructions." (cf image ci-joint). J'ai tenté de résoudre le problème en fonction des informations fournies par ce mail mais sans succès, le message d'erreur apparaît toujours. Je souhaiterai donc savoir quel est le soucis avec ce plugin. Dois-je installer des extensions supplémentaires ou autre ?

Merci d'avance.

juillet 1, 2019 à 7:19 #4116075

Noman
Supporter

Languages: Anglais (English )

Timezone: Asia/Karachi (GMT+05:00)

Hi,

Thank you for contacting WPML support. I am going to reply this in English, if you still need French support please let me know.

Could you please follow below steps and let me know how it goes?

- I have noticed that your website’s WP Memory Limit is 40MB. The WP memory limit needs to be increased, it's different than php memory. PHP memory is fine but WordPress uses 40Mb as default in your site. Minimum requirements for WPML are 128Mb: https://wpml.org/home/minimum-requirements/

Please add this to the top of wp-config.php to increase WP memory:

/* WP Memory Limit */
define('WP_MEMORY_LIMIT', '256M');
define( 'WP_MAX_MEMORY_LIMIT', '256M' );

- This problem might be related to a Javascript conflict. Could you please open a Javascript console in the browser (usually F12 key) before pressing Prev/Next button? And let me know if you find any warnings/errors in console after pressing that button.

- Please check for a possible theme and plugin conflict. To do that you can switch back to any default theme (e.g. Twenty Seventeen theme), Disable all plugins except WPML and see if this issue goes away with default theme and only WPML activated?

If still issue persists, please enable error reporting at you site as I need to see the detail of the error log. You can see how to enable debug logging here:
https://wpml.org/documentation/support/debugging-wpml/
https://codex.wordpress.org/Debugging_in_WordPress

To enable it, open your ‘wp-config.php’ file and look for ‘define(‘WP_DEBUG’, false);’. Change it to:

// Enable WP_DEBUG mode
define( 'WP_DEBUG', true );

// Enable Debug logging to the /wp-content/debug.log file
define( 'WP_DEBUG_LOG', true );

// Disable display of errors and warnings 
define( 'WP_DEBUG_DISPLAY', false );
@ini_set( 'display_errors', 0 );

define( 'SCRIPT_DEBUG', true );

After adding the above code please try to reproduce the issue and this will create debug.log file in your site's wp-content directory. Please send me its contents.

Thank you

Le sujet ‘[Fermé] Le site rencontre des difficultés techniques.’ est fermé à de nouvelles réponses.