Il s'agit du forum d'assistance technique de WPML, le plug-in multilingue pour WordPress.

Il est accessible à tous, toutefois seuls les clients de WPML peuvent y publier leurs messages. L'équipe de WPML répond aux messages du forum 6 jours sur 7, 22 heures sur 24.

Aucun de nos assistants n'est disponible aujourd'hui sur le forum French. Veuillez créer un ticket, et nous nous le traiterons dès notre prochaine connexion. Merci de votre compréhension.

This topic contains 8 réponses, has 2 participants.

Last updated by Tanaphone il y a 3 semaines et 2 jours.

Assigned support staff: Bobby.

Auteur Messages
novembre 8, 2019 à 2:20

Tanaphone

Je tente de : les documents imprimés pour notre produit ont l'adresse web sunlouvrepergolas.com/registration/ pour la clientèle anglaise (existe avant le site soit avec WPML).

URL de (mon) site Internet où le problème apparaît : hidden link

Je m'attendais à voir : une redirection vers hidden link

À la place, j'ai obtenu : hidden link

Je cherche d'où vient le problème. Je n'ai pas de plugin qui fait une redirection 301.

Merci de votre aide.

Tan

novembre 8, 2019 à 2:33 #4910659

Bobby
Supporter

Languages: Anglais (English )

Timezone: America/Los_Angeles (GMT-08:00)

Hi There,

I have checked your site and i was not able to notice a 301 Redirect.

Additionally i did a redirect check and your URL came back as 200 OK which is the expected value.

hidden link

HTTP/2 200
x-powered-by: PHP/7.2.24
content-type: text/html; charset=UTF-8
link: ; rel="hidden link"
link: ; rel=shortlink
cache-control: public, max-age=0
expires: Fri, 08 Nov 2019 02:26:55 GMT
date: Fri, 08 Nov 2019 02:26:55 GMT
server: LiteSpeed
vary: User-Agent,Accept-Encoding

Your EN URL is hidden link and FR hidden link .

To change the permalink you can go to Pages->Edit the Registration page->Switch to French using the language switcher and edit the permalink.

I have done this for you and your URL for French is now hidden link

NOTE: Please make sure to clear your browser's cache or test with an incognito window.

novembre 8, 2019 à 9:38 #4916883

Tanaphone

Hi Bobby,

hidden link and hidden link should be the same page. It's the English version.

When we sell Pergolas, there is a instruction asking customer to register (french and English). We don't want the "/en/register" in the URL of the english version so we try to have hidden link as address.

The French version is hidden link

I will check but yesterday, when we type hidden link it was redirecting to hidden link (that was an issue for us).

How can i do to make hidden link redirect to hidden link?

Sorry if i'm not clear about my issue. I use SEO Press to do redirect but did not worked.

Tan

novembre 8, 2019 à 9:46 #4916893

Tanaphone

Hi Bobby,

please don't change tue URL : hidden link

It has to be active.

Thanks

novembre 8, 2019 à 9:51 #4916901

Tanaphone

Hi Bobby,

just notice that you tested hidden link

To test the redirect, you should use this link: hidden link (you will be redirect to hidden link).

I don't know why this is happening. This is what i wrote in french.

Hope this help.

Tan

novembre 8, 2019 à 11:53 #4917009

Bobby
Supporter

Hi Tan,

The reason why this is happening is because your site is set with "French" as default and "English" as the translation.

Within WPML->languages->Language URL Format you have select " Langues différentes dans les répertoires " therefore the URL format for the translation will included /en/ within the URL which is why you get hidden link

The default language which is French does not have the directory within therefore its simply just hidden link

Now the reason why you get redirected to hidden link when you type hidden link is because the browser believes you are visiting a French page, therefore, it redirects to the French version.

Here is the 301 redirect that is added by your server it seems..LiteSpeed.

HTTP/2 301
x-powered-by: PHP/7.2.24
content-type: text/html; charset=UTF-8
expires: Wed, 11 Jan 1984 05:00:00 GMT
cache-control: no-cache, must-revalidate, max-age=0
x-redirect-by: WordPress
content-length: 0
date: Fri, 08 Nov 2019 23:51:21 GMT
server: LiteSpeed
vary: User-Agent,Accept-Encoding

hidden link

Using a plugin such as Yoast or 301 Redirects you could add a redirect for
hidden link to hidden link

I understand there is a lot of information here therefore if any of it is not clear please let me know. 🙂

novembre 10, 2019 à 11:35 #4921697

Tanaphone

Hi Bobby,

even if i use 301 Redirect or other plugins, is still not working. 🙁

I don't understand why.

Thanks for the details, it help a lot.

Tan

novembre 11, 2019 à 7:12 #4927651

Bobby
Supporter

Hello,

The redirect is expected behavior as you are typing the URL without the language directory it will be redirected to the "registration" page of the specific language which is the FR version.

For example if you type hidden link or hidden link it will be redirected to hidden link as expected otherwise you would get a 404 error.

If you wish to add a custom redirect I suggest contacting the hosting provider as they might be able to do this from their side.

novembre 14, 2019 à 1:45 #4943749

Tanaphone

My issue is resolved now. Thank you!