Il s'agit du forum d'assistance technique de WPML, le plug-in multilingue pour WordPress.

Il est accessible à tous, toutefois seuls les clients de WPML peuvent y publier leurs messages. L'équipe de WPML répond aux messages du forum 6 jours sur 7, 22 heures sur 24.

This topic contains 3 réponses, has 3 participants.

Last updated by fabienM-8 il y a 2 ans.

Assigned support staff: Andrés.

Auteur Messages
octobre 16, 2017 à 1:49 #1402091

Francois Barraud

Hello,

I am trying to duplicate entries of pictures uploaded to Azure storage. There is a CDN in front of this storage. We are using a multi site WordPress with multiple languages and the Azure plugin.

In the second site, when we duplicate a post, the url of the media duplicated (I know it's a duplicated databse entry, not the picture itself), the URL path is not good :

Original post, url media is :
hidden link

Duplicated post show this media url :
hidden link

I expected to see the same media url. But no... how can I resolve this?

Thanks

octobre 16, 2017 à 4:54 #1402397

Andrés
Supporter

Languages: Anglais (English ) Espagnol (Español ) Français (Français )

Timezone: Europe/Paris (GMT+02:00)

Bonjour Francois,

Bienvenue à l'assistance technique de WPML.

Pour l'instant je n'ai pas eu l'opportunité d'utiliser Azure storage, aussi, je n'ai pas trouvé non plus des autres rapports provenant des autres utilisateurs.

1. Est-ce que cette situation arrive aussi avec un site par défaut de WordPress ?

2. Pour pouvoir vous aider plus rapidement, j’ai activé l’information de debug pour ce ticket. Merci de regarder ce lien pour savoir comment obtenir plus d’information de votre site et nous la fournir.
http://wpml.org/faq/provide-debug-information-faster-support/

Cordialement,
Andrés

juillet 18, 2019 à 9:53 #4236939

fabienM-8

Hello,
We encounter the same problem. Media URLs associated with a duplicate post no longer refer to azure but to a local address. Is there a solution to this problem?

Thx for your answer

août 5, 2019 à 8:08 #4338901

fabienM-8

We finally found a solution to this problem already discussed on stackoverflow : https://wordpress.stackexchange.com/questions/245349/change-urls-for-static-content