This is the technical support forum for WPML - the multilingual WordPress plugin.

Everyone can read, but only WPML clients can post here. WPML team is replying on the forum 6 days per week, 22 hours per day.

Our next available supporter will start replying to tickets in about 6.69 hours from now. Thank you for your understanding.

Etichettato: 

This topic contains 6 risposte, has 3 voci.

Last updated by Bruno Kos 2 settimane, 6 giorni fa.

Assigned support staff: Bruno Kos.

Autore Post
September 17, 2019 at 1:18 pm #4588763

concettaM

Tutorial for Learndash – how to translate and set up Modules – lessons – questions etc
Tell us what you are trying to do?
I am using Learndash and need to translate Module/Lessons/Quizzes. How to do this? Translating strings? Category?
Is there any documentation that you are following?
No, I don't and I'd like to have someone. I guess a tutorial
Is there a similar example that we can see?
What is the link to your site?

September 18, 2019 at 5:55 am #4592619

Alejandro
Supporter

Languages: Inglese (English ) Spagnolo (Español ) Italiano (Italiano )

Timezone: Europe/Rome (GMT+02:00)

Ciao!
Benvenuto al supporto cliente WPML.
Farò del mio meglio per aiutarti a risolvere questo problema.

Per quello che vedo si puo' fare soltanto con la traduzione manuale come vedi qui: https://wpml.org/it/plugin/learndash-lms/

Se vuoi, ti chiedo gentilmente accesso al sito (puoi inserire le credenziali sui campi che ho appena abilitato per te) per dare una occhiata e dirti come fare.

Saluti.

September 18, 2019 at 3:30 pm #4598167

Alejandro
Supporter

Potresti dirmi come e quando succede quello che mi hai fatto vedere prima? e sopratutto per favore, segui le istruzioni che trovi in questo link per creare un registro di debug: https://wpml.org/documentation/support/debugging-wpml/

Dopo di aver inserito nel tuo file wp-config.php il codice presente nel link di sopra, cerca di ricreare il problema e poi vai alla cartella "wp-content" della tua installazione WordPress. Se ci saranno stati problemi nel sito comparirà un file "debug.log"

Se lo trovi, per favore caricalo nella piattaforma di archiviazione di tua preferenza (Google Drive, Dropbox, ecc) e poi incolla il link nella tua risposta (assicurati che sia condivisa con i permessi giusti altrimenti non potrò accedere al suo contenuto).

Dopodiché darò una occhiata al file e determinerò quale strada prendere.

September 20, 2019 at 10:44 am #4611539

concettaM

Buongiorno Alejandro,
Ho condiviso il file "debug.log" su Drive. Ecco il link.

hidden link

Va bene cosi?

In caso servisse l'accesso FTP al sito, posso ora fornirlo.

Per spiegare meglio il problema:
I have a good working English version Course created with LearnDash. Now I want my customers to be able to follow the same course in Italian or in Czech (by pressing Italian or Czech flag). When I try the course in Italian or in Czech, I see warning messages and the courses are free (in the English version not)

Link to a page where the issue can be seen:
Note: The course is still under construction. No users are enrolled.

Here you can see how it works in english>
hidden link
hidden link

Here the same page in the Italian version >
hidden link
hidden link

I expected to see:
The same course in Italian or in Czech.
Instead, I got:
warning message - missing course

Grazie

September 21, 2019 at 5:06 am #4615401

Alejandro
Supporter

Da quello che ho visto, in realtà il problema viene da learndash direttamente, parla soltanto di funzioni che learndash non usa più e devono essere aggiornate, se non hai aggiornato ancora il tema e plugin, forse è il momento di farlo, però prima fatti un backup.

Se hai già aggiornato tutto, allora comunica questo problema con loro, così potranno sistemarlo.

Ti faccio un altra domanda: questo proema. Succede anche quando WPML non è attivo?

Poi, per iniziare a tradurre tutto ho visto che devi andare su WPML > Impostazioni > Traduzione dei tipi di contenuto (post type translations) > cerca ci corsi, ecc > cambiali da "non traducibile " a "traducibile", così avrai l'opzione di tradurre tutto.

Poi, se hai qualche particolare che sorgerà dopo questo passaggio fammelo sapere.

Saluti.

September 22, 2019 at 2:53 pm #4618787

concettaM

Ho trovato qualcuno con lo stesso problema. E sembra sia Elementor il problema... https://wpml.org/errata/elemntor-page-layout-is-not-duplicated-to-the-secondary-language-page/
Purtroppo comunque non riesco a uscirne

September 23, 2019 at 6:38 am #4620677

Bruno Kos
Supporter

Languages: Inglese (English )

Timezone: Europe/Zagreb (GMT+02:00)

Hi,

Alejandro is not available today, so I'll be handling this. From what I see, you opened the same ticket here:
https://wpml.org/forums/topic/learndash-2

And I replied there, so I suggest we close this ticket as this is a duplicate and resume there. Also, make sure that you open a new ticket for each issue you see as a different one, because this is according to our support roles and it allows you to get your issues resolved much quicker, because then you have several supporters working on various issues.

Regards,
Bruno Kos