This is the technical support forum for WPML - the multilingual WordPress plugin.

Everyone can read, but only WPML clients can post here. WPML team is replying on the forum 6 days per week, 22 hours per day.

Our next available supporter will start replying to tickets in about 3.02 hours from now. Thank you for your understanding.

This topic contains 1 reply, has 2 voci.

Last updated by Vincenzo 7 mesi, 1 settimana fa.

Assigned support staff: Vincenzo.

Autore Post
March 15, 2019 at 8:09 pm #3356759

matteoG-23

Sto traducendo con l'ATE e mi piacerebbe che alcuni blocchi non venissero tradotti e mostrati in una determinata lingua.

I am working with the ATE which all in all is a good tool. However, it seems to look one feature that would make a bit more flexible in its use.

When you translate from one language to another, sometimes the target language requires combining into one sentence, what was originally two sentences. But since the ATE breaks the original language up into translatable blocks according the sentence structure, you sometimes find that the target language becomes less readable. So there should be away where you can mark a section as "not to be shown" in the target language - the reason being that it has already translated in another section.

Or may there is already a way to do that? In that case, please explain.

Thanks

March 16, 2019 at 9:54 am #3359541

Vincenzo
Supporter

Languages: Inglese (English ) Italiano (Italiano )

Timezone: Europe/Rome (GMT+02:00)

Salve e grazie per aver contattato il supporto WPML!

Sono lieto di informarti che la tua proposta è già presente nella nostra lista di funzionalità richieste ed io ho appena aggiunto il tuo voto.

Per maggiori dettagli vedi la risposta al punto 1 in questo ticket:
https://wpml.org/forums/topic/multiple-issues-with-the-advanced-translation-editor/

Se e quando esattamente i nostri sviluppatori aggiungeranno questa nuova funzionalità non spetta a noi determinarlo.

Ogni richiesta segnalata, che si tratti di un bug o di una richiesta di nuove funzionalità, viene presa in seria considerazione. Viene data una priorità alta o bassa sulla base di una serie di fattori.

Recentemente, abbiamo aggiunto una pagina dedicata all'invio di richieste di funzionalità.
- https://wpml.org/suggest-a-new-feature-for-wpml/

Grazie mille per il tuo contributo.