Passer au contenu Passer à la barre latérale

Ce sujet est résolu. Voici une description du problème et de la solution.

Problem:
The client is testing the migration from Divi 4 to Divi 5 locally and encountered a WPML message unsure how to respond, thinking local testing wouldn't affect anything.
Solution:
We understand the situation and it's great to test major updates like Divi 4 to Divi 5 on a local or staging site. The WPML message seen in the local environment is likely related to translation services communications, which can create inconsistencies with the actual production site. To prevent the test site from interfering with the translation services of the production site, we can instruct WPML that this environment is solely for testing purposes. This will block critical requests to translation services.
Here are the steps to follow:
1. **Access the

wp-config.php

file of your local site.** You can find it at the root of your WordPress installation, accessible via your local file manager or a code editor.
2. **Add the following line of code** just before the line `/* That's all, stop editing! Happy blogging. */` (or equivalent):

define( 'WPML_ENVIRONMENT', 'test' );

This should look like this:

define( 'WPML_ENVIRONMENT', 'test' );<br /><br />/* That's all, stop editing! Happy blogging. */

3. **Save the changes** made to the

wp-config.php

file.
After adding this line, the local site should no longer attempt to interfere with the translation services, and the WPML message should disappear. Could you try this and let us know if the message persists?

If this solution does not resolve your issue or seems irrelevant due to being outdated or not applicable to your case, we highly recommend checking related known issues at https://wpml.org/known-issues/, verifying the version of the permanent fix, and confirming that you have installed the latest versions of themes and plugins. If the problem persists, please open a new support ticket.

Il s'agit du forum d'assistance technique de WPML, le plug-in multilingue pour WordPress.

Il est accessible à tous, toutefois seuls les clients de WPML peuvent y publier leurs messages. L'équipe du WPML répond sur le forum 6 jours par semaine, 22 heures par jour.

Marqué : 

Ce sujet contient 2 réponses, a 1 voix.

Dernière mise à jour par Ilyes Il y a 1 semaine et 4 jours.

Assisté par: Ilyes.

Auteur Messages
janvier 16, 2026 à 5:04 pm #17737934

tessierT

Bonjour, afain de tester le passage de divi 4 à divi 5 , j'ai sauvegarder mon site l'ai mis en local sur mon orf=dinateur pour tester cette migration. Du coup j'ai un messah=ge de WPML et je ne sais pas quoi repondre ? ce site en local est juste pour des test...je pensais pas que en local cela avait une influence 😉

janvier 16, 2026 à 5:14 pm #17737984

tessierT

J ne trouve pas sur local le fichier php et j'ai peur que cela nuise à mon vrai site. En effet sur local le site que test que j'ai creer n'apparait pas sur le cote. J'ai ici seulement un autre site...du coup je ne sais pas comment modifier le fichier config. Pouvez vous m'aider ? merci d'avance pour votre precieuse aide !

local site.png
janvier 16, 2026 à 6:34 pm #17738303

Ilyes
Supporter

Les langues: Anglais (English ) Français (Français ) Arabe (العربية )

Fuseau horaire: Pacific/Easter (GMT-05:00)

Bonjour,

Cette fenêtre vous demande si vous avez un nouveau domaine pour votre site ou s'il s'agit simplement d'une copie. Dans votre cas, sélectionnez simplement la deuxième option : lien caché.

Une autre façon de procéder consiste à enregistrer simplement votre site local en tant que clé de développement à partir d'ici : https://wpml.org/fr/account/sites/.

Vous obtiendrez ainsi une clé distincte, sans rapport avec votre site en ligne. Les deux configurations fonctionnent parfaitement.

Cordialement,