Passer au contenu Passer à la barre latérale

Ce sujet est résolu. Voici une description du problème et de la solution.

Problem:
The client was unable to save translations for FAQs. Despite the translations appearing correctly in the translation mask, the save function was not working, and the pencil icon disappeared upon refreshing the WordPress admin page.
Solution:
We took several steps to diagnose and attempt to resolve the issue:
1. Confirmed the WP memory limit is set to 1024M, which is well above the minimum required.
2. Verified that the FAQ custom post type and Elementor templates are configured as translatable in WPML settings.
3. Checked and confirmed that ACF fields are not in use for FAQs.
4. Deactivated all caching mechanisms, including WP Rocket and WP Admin cache, and ensured no server-level cache is present.
5. Advised clearing the browser cache.
6. Attempted to reset WPML translation queues, including cancelling stuck jobs and batching small FAQ translation submissions.
7. Confirmed that automatic translation is not enabled on the site.
After these steps, the issue was resolved by using the function "Corriger l'attribution du type de publication pour les traductions", which allowed the translations to be saved correctly.

Please note that this solution might be irrelevant if it's outdated or not applicable to your case. We highly recommend checking related known issues at https://wpml.org/known-issues/, verifying the version of the permanent fix, and confirming that you have installed the latest versions of themes and plugins. If the problem persists, please open a new support ticket at WPML support forum.

Il s'agit du forum d'assistance technique de WPML, le plug-in multilingue pour WordPress.

Il est accessible à tous, toutefois seuls les clients de WPML peuvent y publier leurs messages. L'équipe du WPML répond sur le forum 6 jours par semaine, 22 heures par jour.

Ce sujet contient 2 réponses, a 1 voix.

Dernière mise à jour par Bruno Kos Il y a 1 semaine et 4 jours.

Assisté par: Bruno Kos.

Auteur Messages
janvier 14, 2026 à 8:58 am #17728152

anthonym-33

Nous constatons depuis hier que les traductions des FAQ (problème déjà relevé) sont bien dans le masque de traductions mais que l'enregistrement ne ce fait plus. L’icône de crayon disparait à l'actualisation de la page d'administration WordPress.

janvier 14, 2026 à 9:33 am #17728346

anthonym-33

Bonjour Bruno (?), je problème semble résolu après avoir utilisé la fonction "Corriger l'attribution du type de publication pour les traductions", les traductions s'enregistrent correctement maintenant.

traductions-faq-ok.png
janvier 14, 2026 à 12:26 pm #17729204

Bruno Kos
Partisan de WPML depuis 12/2018

Les langues: Anglais (English ) Allemand (Deutsch ) Français (Français )

Fuseau horaire: Europe/Zagreb (GMT+01:00)

Bonjour, je viens de prendre un ticket et je n'ai pas eu le temps de répondre, vous avez été plus rapide 🙂 Je suis ravi d'apprendre que cela fonctionne, n'hésitez pas à nous contacter si vous avez besoin d'aide supplémentaire!